رتبه ۲۱ نرخ بیکاری ایران در جهان/ بیکاری ۱۲ کشور اروپایی بیشتر از ایران

۱۶اردیبهشت،

صندوق بین المللی پول با اشاره به رتبه بیست یکمی ایران از نظر نرخ بیکاری در جهان طی سال ۲۰۱۲ اعلام کرد ۱۲ کشور اروپایی از جمله اسپانیا و پرتغال در این سال نرخ بیکاری بیشتری از ایران داشته اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، صندوق بین المللی پول با انتشار یافتن آمار مربوط به نرخ بیکاری در ۱۰۶ کشور جهان از رتبه بیست و یکمی ایران از این نظر خبر داد.

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری ایران در پایان سال ۲۰۱۲ به ۱۲٫۴۷ درصد رسید که این رقم از نرخ بیکاری ۲۰ کشور کمتر بوده است.

در میان کشورهای مورد بررسی، مقدونیه بالاترین نرخ بیکاری در جهان را به خود اختصاص داده است. نرخ بیکاری این کشور در این سال بالغ بر ۳۱٫۳ درصد اعلام شده است.

پس از این کشور،‌بوسنی و هرزگوین با نرخ بیکاری ۲۸ درصدی و آفریقای جنوبی با نرخ بیکاری ۲۵٫۲ درصدی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

بروز بحران اقتصادی در منطقه یورو و اروپا سبب شده است بعضی کشورهای این قاره در میان رکوردداران بیکاری در جهان جای بگیرند. کشور صنعتی اسپانیا مقام چهارم جهان از نظر بالا بودن نرخ بیکاری خود در سال ۲۰۱۲ را بدست آورده است. نرخ بیکاری این کشور در این سال بالغ بر ۲۵ درصد اعلام شده است.

پرتغال نیز با نرخ بیکاری ۱۵٫۶۵ درصدی رتبه دهم جهان را به خود اختصاص داده است.

در میان ۲۰ کشور اول جهان از نظر نرخ بیکاری ۱۲ کشور جزو کشورهای اروپای غربی و شرقی می باشند که علاوه بر مقدونیه، بوسنی و هرزگوین، اسپانیا و پرتغال سایر کشورها عبارتند از: یونان با نرخ بیکاری ۲۴٫۲ درصد و رتبه ۵، صربستان با نرخ بیکاری ۲۳٫۱ درصد و رتبه ۶، آلبانی با نرخ بیکاری ۱۵٫۱ درصد و رتبه ۱۱، کرواسی با نرخ بیکاری ۱۵ درصد و رتبه ۱۲،‌ لتونی با نرخ بیکاری ۱۴٫۹ درصد و رتبه ۱۳، ایرلندبا نرخ بیکاری ۱۴٫۶ درصد و رتبه ۱۴،‌ اسلواکی با نرخ بیکاری ۱۴ درصد و رتبه ۱۷، و لیتوانی با نرخ بیکاری ۱۳٫۲درصد و رتبه ۱۸٫

بر اساس این گزارش ایتالیا نیز با نرخ بیکاری ۱۰٫۶ درصدی در رتبه ۳۰ جهان، فرانسه با نرخ بیکاری ۱۰٫۲ درصدی در رتبه ۳۳، آمریکا با نرخ بیکاری ۸٫۰۷ درصدی در رتبه ۴۰ و انگلیس با نرخ بیکاری ۸٫۰۲ درصدی در رتبه ۴۲ جهان از نظر بالا بودن نرخ بیکاری خود قرار گرفته اند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۲۲ به ۱۳٫۳۷ درصد افزایش یابد و رتبه ایران در جهان به ۱۷ برسد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.