رحلت امام خمینی (ره) نیز چون حیات پربرکتش منشا بیداری نهضتها و امتهای اسلامی شد

شنبه ۱۳ خرداد – ۰۲:۵۰:۳۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در پیام دفتر رییس جمهور به مناسبت چهاردهم و پانزدهم خرداد تاکید شده است

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – دفتر رییس جمهور با انتشار پیامی به مناسبت چهاردهم و پانزدهم خرداد تصریح کرده است: رحلت حضرت امام خمینی (ره) نیز همچون حیات پربرکتش منشا بیداری نهضت ها و امت های اسلامی گردید؛ بیداری که هم اکنون آثار و ثمرات آن در اقصی نقاط جهان طنین انداز شده و تحولات شگرفی را در پی داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، متن این پیام به شرح زیر است:
بسم رب الشهداء و الصدیقین
چهاردهم خرداد ماه سالروز ارتحال جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و یادآور به سوگ نشستن یکپارچه امت اسلامی در غم فراق آن احیاگر اسلام ناب محمدی است.
آن مصلح بزرگ با ارائه چهره جدیدی از اسلام، پرچم آزادیخواهی و حق طلبی جمهوری اسلامی ایران را در جهان به اهتزاز درآورد و با برچیدن بساط ظلم و ستم طاغوتیان زمان، نام نیک خود را در دل های عاشقان اسلام و ولایت برای همیشه به یادگار گذاشت.
بدون تردید راه و منش زندگی و اندیشه های عالمانه امام خمینی (ره) الگوی بی بدیلی برای تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهان است، چرا که هدف اصلی حرکت ایشان احیای اسلام و ارزش های دینی در جامعه بود؛ جامعه ای که سالیان سال در زیر سلطه و اقتدار صاحبان زر و زور قرار داشت. به فرموده مقام معظم رهبری: “امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است، نام او پرچم انقلاب، راه او راه انقلاب و اهداف و اهداف این انقلاب است”.
امروز به برکت نهضت امام خمینی (ره) اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به تمام جهانیان به اثبات رسیده و این نظام در تمام زمینه ها با خودباوری و اتکا به جوانان متعهد و شایسته خود، قله های ترقی را یکی پس از دیگری فتح نموده و پیشرفت های خیره کننده ای را نصیب ملت نموده است.
رحلت حضرت امام خمینی (ره) نیز همچون حیات پربرکتش منشا بیداری نهضت ها و امت های اسلامی گردید؛ بیداری که هم اکنون آثار و ثمرات آن در اقصی نقاط جهان طنین انداز شده و تحولات شگرفی را در پی داشته است.
امید است ملت شریف و انقلابی کشورمان پرشورتر از گذشته با تاسی به آرمان های الهی و اقتدا به سیره ولایی آن امام راحل، نام و یاد پرآوازه اش را گرامی داشته و از این فرصت معنوی برای تفکر بیشتر در مورد آرمان های بلند و اندیشه های عمیق و تابناک آن ابر مرد تاریخ بهره های فراوانی ببرند.
اینک ضمن گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) با آرمان ها، اهداف و اندیشه های ناب آن امام سفر کرده تجدید میثاق نموده، یاد و خاطره همه شهدای والا مقام قیام خونین پانزده خرداد را که به حق آغازگران نهضت مقدس انقلاب اسلامی بودند، گرامی می داریم. امیدواریم با توکل به خدا و تقویت روح اخلاص و همبستگی و تبعیت از فرامین راهگشای مقام معظم رهبری بیش از پیش شاهد شکوفایی و طراوت درخت تنومند انقلاب اسلامی باشیم.
دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۴۵۰۳۸۳۲۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.