رحمانی‌فضلی: دبیرکل اکو نقش مهمی در فعال‌تر شدن اکو دارد

۲۹فروردین۱۳،

رییس کل دیوان محاسبات به منظور بررسی راهکارهای همکاری دوجانبه سازمان‌های اکوسای و اکو و تشویق اعضای اکوسای برای حضور بیشتر و موثرتر در فعالیت‌ها و نشست‌های اکوسای و همچنین فعال‌تر شدن اعضای اکو با دبیر کل اکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) رحمانی فضلی که ریاست دوره‌ای سازمان اکوسای را هم برعهده دارد، در دیدار با دبیرکل اکو ضمن تاکید بر اهمیت و نقش دیوان محاسبات در کشورها، وظیفه اصلی دیوان محاسبات در ایران را صیانت از بیت‌المال عنوان کرد و به تشریح وظایف و ساختار دیوان محاسبات در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

وی با تاکید بر همکاری بین سازمان اکوسای و اکو، گفت: سازمان اکوسای به این منظور تاسیس شد که اعضای اکوسای تجربیات‌شان را در زمینه حسابرسی و آموزش در اختیار یکدیگر قرار دهند و در نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی به حمایت متقابل بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود همکاری کشورهای عضو اکو در امر حسابرسی دولتی را از جهت کمک به توسعه این کشورها از طریق سالم‌سازی دستگاه‌های دولتی و تقویت قانونمندی، مهم ارزیابی کرد و نقش دبیرکل اکو در تشویق کشوهای عضو به حضور فعال در این سازمان، موثر خواند.

رییس دوره‌ای سازمان اکوسای به تشکیل سازمان مجالس اعضای اکو اشاره کرد و افزود: از آن‌جایی که اکثر دیوان محاسبات کشورها زیر نظر پارلمان کشورشان می‌باشند جای امیدواری است تشکیل این سازمان نقش موثری در مشارکت بیشتر اعضای اکوسای داشته باشد.

در ادامه این دیدار شامیل علی عسگروف، دبیرکل سازمان اکو دربارهٔ دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و سازمان اکوسای، گفت: معتقدم لازم است همکاری های بین اکو و اکوسای را افزایش دهیم و در این راه سازمان اکو به ترغیب کشورهای عضو می‌پردازد.

وی راهکارهای دیپلماسی، برگزاری نشست‌ها و کارگروه‌های تخصصی، ارائه مقاله به نشریات این دو سازمان از طرف اعضا را از راهکارهای مناسب برای افزایش همکاری کشورهای عضو برشمرد.

وی با دعوت از رحمانی فضلی خواستار شرکت در جلسات آینده سازمان اکو با هدف تقویت همکاری بیشتر روابط دو سازمان اکوسای و اکو شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.