رحیمی: ایجاد وحدت میان مسلمانان پیام انقلاب اسلامی ایران

خبرگزاری آریا – معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه امام خمینی (ره) باهدف ایجاد وحدت و اتحاد مسلمانان، انقلاب اسلامی را پایه ریزی و رهبری کرد، گفت: پیام انقلاب اسلامی ایران و آرمان امام خمینی(ره) وحدت و برادری برای همه مسلمین جهان است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا رحیمی شامگاه (سه شنبه) به وقت محلی در جریان برنامه های سفر به کشور کنیا، در دیدار علما و جامعه مسلمانان شهر «مومباسا» اظهار داشت: یکی از آرمانهای امام خمینی (ره) که ملت ایران هرگز از آن دست نخواهد کشید، حمایت قاطع از حقوق ملت مظلوم فلسطین است و در این جهت ملت ایران همیشه با تمام وجود در کنار برادران فلسطینی خود ایستاده است .
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حضور علمای شیعه و سنی در این نشست، آن را مظهر وحدت اسلامی توصیف کرد و گفت: مشکل اصلی دشمنان اسلام اتحاد مسلمین است چرا که آنها می دانند اتحاد مسلمانان قطعاً موجب پیروزیشان خواهد شد .
رحیمی با بیان اینکه صهیونیسم جهانی امروز به دنبال اختلاف افکنی میان ملت هاست ، تصریح کرد : قدرت های زورگو و صهیونیست های ظالم امروز تلاش می کنند با ایجاد اختلاف در میان ملت ها به ویژه ملت های مسلمان مانع از پیشرفت آنان شوند .
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مسائل، مشکلات و برخی اختلافات میان برخی از کشورهای آفریقایی، فلسطین، عراق، افغانستان، بحرین، لبنان و سوریه خاطر نشان کرد: این مشکلات و اختلافات همگی منشاء صهیونیستی و غربی دارند.
رحیمی با تاکید بر اینکه بدون تردید دستان غرب و صهیونیسم در پشت پرده همه این اختلافات وجود دارد ، تصریح کرد: راهکار برون رفت از این مشکلات و گرفتاری ها، آگاهی بخشی به ملت ها و اتحاد میان مسلمانان است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه تنها جریان و اقیانوس خروشان که می توانند در مقابل توطئه دشمنان ایستادگی کند را تمسک به دین اسلام دانست و افزود : قدرت های بزرگ می خواهند با افکار پلید صهیونیستی بر ملت ها حکومت کرده و اقدام به انجام غارت های بین المللی و چپاول اقتصاد ملت های جهان کنند.
رحیمی با بیان اینکه مستکبران می خواهند ملت ها را گرفتار اختلاف و تفرقه کرده و بواسطه ای کار تمامی ثروت ها و منابع آنها را غارت کنند، خاطرنشان کرد: ملت های مسلمان باید ضمن اتحاد و یکپارچگی تلاش کنند ، چرخ های اقتصاد خود را به حرکت درآورده و با در اختیار قراردادن پیشرفت ها و امکانات خود به یکدیگر باعث تقویت همدیگر شوند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکلات کمبود برق در شهر بندری مومباسا خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید برق از تجربیات گرانبهایی برخوردار است و آمادگی دارد با تاسیس یک نیروگاه برق در این شهر، روشنایی را به خانه های مردم مومباسا برساند.
رحیمی پیش از این دیدار در جمع تجار و روسای جامعه بلوچ ها در شهر مومباسا حضور یافت و در خصوص گسترش تجارت میان دو کشور با آنان گفت و گو کرد .
وی اتصال بندر مومباسا در کنیا و بندر عباس در ایران به یکدیگر را زمینه مناسبی برای گسترش تجارت و ترانزیت دو کشور دانست و گفت : باید عزم خود را جزم کنیم و مسائل مرتبط با تجارت دو کشور را با جدیت پیگیری کنیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.