رحیمی بر لزوم تقویت صندوق توسعه صنایع دریایی در جهت حمایت از این صنعت تاکید کرد

۲۱ آبان ،

109385.jpg

معاون اول رییس‌جمهور بر لزوم تقویت صندوق توسعه صنایع دریایی تاکید کرد و گفت: باید به منظور حمایت و پشتیبانی از صنایع دریایی تلاش کنیم که این صندوق از منابع و اعتبارات قابل قبولی برخوردار شود تا به هدف توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی نائل شویم.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدرضا رحیمی ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای‌عالی صنایع دریایی که با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استانداران سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه صندوق توسعه صنایع دریایی با تاخیر تاسیس شد اما امروز باید توان آن را بالا ببریم چراکه در غیر اینصورت نمی‌توان به اهداف مورد نظر در بخش صنایع دریایی دست یافت.

وی همچنین با بیان اینکه “ظرفیت‌های فراوانی در بخش صنایع دریایی، شیلات و معادن استانهای جنوبی کشور برای اشتغال‌زایی وجود دارد”، از مسئولان دستگاههای مرتبط با اشتغال و صنایع دریایی خواست با تدوین طرحی مشترک در جهت فعالسازی این ظرفیت‌ها اقدام کنند.

رحیمی بر ضرورت توسعه سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری نیز تاکید کرد و افزود: تامین سوخت و فروش آن به کشتی‌های عبوری می‌تواند علاوه بر درآمدزایی بالا، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی در این بخش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در این جلسه گزارش تفسیریی از روند فعالیت صندوق توسعه صنایع دریایی و موانع و مشکلات تامین اعتبار آن ارائه و مقرر شد همه مشکلات و راهکارهای جذب منابع تازه برای تامین اعتبارات مورد نیاز این صندوق در جلسه کارگروه تخصصی، با حضور دستگاههای ذیربط بررسی و در جلسات آتی شورا مطرح و نهایی شود.

در این نشست همچنین مقرر شد نتیجه جلسات کارگروه‌های تخصصی مربوط به صندوق توسعه صنایع دریایی و بررسی طرح‌های اشتغال‌زا در این صنعت، جمع‌بندی شده و نتیجه آن به سریعی با حضور مسئولان مربوطه در جلسه‌ای در استان هرمزگان مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.