رزمایش ارتش سوریه

جام جم آنلاین: رزمایش نیروی دریایی ارتش سوریه که از دیروز آغاز شده است تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.قرار است رزمایش زمینی و هوایی ارتش سوریه نیز از امروز آغاز شود.این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که سوریه با تهدیدات خارجی روبرو است.

به گزارش جام جم آنلاین هفته گذشته بود که تجاوز دو جنگنده ترکیه‌ای به حریم هوایی سوریه بدون پاسخ نماند و یک فروند اف ۴ ترکیه با شلیک پدافند هوایی سوریه سرنگون شد.

ترکیه در یک سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای علیه سوریه انجام داده است.حمایت از تروریست‌ها و مخالفین دولت سوریه از جمله اقدامات دولتمردان ترک علیه دمشق است.

در همین زمینه واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه گزارش داد،رزمایش دریایی ارتش سوریه در چارچوب رزمایش نظامی برگزار می شود که در آن  نیروهای مختلف مسلح سوریه حضور دارند.

نیروهای مسلح سوریه با استناد به طرح تمرینات رزمی فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح درسال ۲۰۱۲میلادی ، رزمایش نظامی را آغاز کرده اند که در آن نیروهای مختلف زمینی ، دریایی و هوایی حضور دارند.

هدف از برگزاری این رزمایش آزمودن میزان آمادگی رزمی ارتش سوریه و اطلاع از قدرت ارتش در اجرای همه مأموریتهای محوله در شرایط شبیه به شرایط جنگی احتمالی در زمین و دریا و هواست.

در همین راستا نیروی دریایی سوریه از دیروز اجرای طرح عملیاتی با مهمات جنگی را آغاز کرده است که در آن موشکهای دریایی ، ساحلی ، بالگردهای دریایی و  قایق های موشکی شرکت کرده اند و شرایط دفع حمله دریایی ناگهانی دشمن در این رزمایش شبیه سازی شده است.

نیروهای عمل کننده در این طرح توانستند این حمله را با موفقیت دفع کنند و با دقت بسیار بالا به اهداف فرضی برسند که بیانگر میزان توانمندی ارتش در استفاده از سلاحهای نوین و پیشرفته است.

سرلشگر داود عبد الله راجحه که معاون فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح،معاون نخست وزیر و وزیر دفاع سوریه است در این رزمایش شرکت کرده بود.

شماری از افسران ارشد فرماندهی کل از ارتش و نیروهای مسلح نیز در این رزمایش حضور داشتند.

راجحه از آمادگی خوب نیروهای دریایی و عملکرد عالی و قدرت دفاعی آن‌ها در حمایت از سواحل سوریه در مقابله با هرگونه حمله احتمالی دشمنان این کشور تمجید کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.