رزمایش نیمه سراسری پدافند هوایی در مناطق شرقی کشور برگزار می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء(ص) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

امیر سرتیپ اسماعیلی از برگزاری رزمایش نیمه سراسری پدافند هوایی در وسعتی بالغ بر ۹۰۰ هزار کیلومتر مربع خبر داد.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء(ص) ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران از برگزاری رزمایش نیمه سراسری پدافند در منطقه شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور در وسعتی بالغ بر ۹۰۰ هزار کیلومترمربع خبر داد.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: در این رزمایش، وضعیت غیرمترقبه در کل کشور ایجاد خواهیم کرد که این وضعیت برای آمادگی پدافند هوایی و سامانه‌های موشکی است، ولی عمده رزمایش در مناطق ذکر شده انجام خواهد شد.

امیر اسماعیلی در خصوص زمان برگزاری این رزمایش نیز گفت: زمان این رزمایش، به طور دقیق مشخص نیست ولی به احتمال زیاد در اواخر مهرماه یا دو هفته ابتدایی آبان ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان این که این رزمایش بیشتر تمرین عملیات‌ها و تاکتیک پدافند هوایی به عنوان لایه‌های پنهان در نبردهای احتمالی است، اظهار داشت: آنچه که امید داریم به شایستگی انجام شود تعامل و تفاهم اداری و عملیاتی بین نیروهای ارتش و سپاه است.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم النبیاء(ص) ارتش در پاسخ به این سؤال که آیا پدافند در رزمایش مشترک هوابرد ارتش و سپاه مشارکت خواهد داشت یا خیر گفت: پدافند در همه رزمایش‌ها حضور دارد به دلیل اینکه هر نیرویی باید مأموریت خود را انجام دهد، اما پشتیبانی هوایی از همه این رزمایش‌ها به عهده پدافند هوایی است.

امیر اسماعیلی با بیان این که رزمایش مذکور با تدابیر قرارگاه پدافند هوایی انجام خواهد شد یادآور شد: از نیروهای ارتش و سپاه نیز در این رزمایش استفاده خواهیم کرد.

وی درباره پیام این رزمایش خاطرنشان کرد: زود است که درباره پیام رزمایش صحبت کنیم.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.