رزمایش مدافعان آسمان ولایت۴ پایان یافت

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ از پایان این رزمایش خبر داد و گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ iبه همهی اهداف خود دست یافت.

به گزارش تفسیری مشرق iبه نقل از مهر، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ امروز پنجشنبه در نشستی خبری با اعلام اینکه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ پایان یافت، افزود: این رزمایش توانست iبه همهی اهداف خود دست یابد.

شهرام پیام این رزمایش در داخل کشور را هماهنگی و همدلی نیروهای مسلح عنوان کرد و در عین حال افزود: این رزمایش توانست اخطاری را iبه کشورهایی که iبه فکر تجاوز iبه ایران اسلامی می باشند بدهد، رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ اقتدار کشور را iبه خوبی نشان داد.

وی با بیان اینکه مرحله ضد استقرار این رزمایش امروز توسط امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اعلام شد، افزود: این مرحله نیز همانند مرحله استقرار iبه خوبی صورت گرفت.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ در ادامه در خصوص سامانه‌‌های موشکی که در این رزمایش از آنها استفاده شد افزود: یکی از این سامانه های موشکی اس ۲۰۰ بود. این سامانه می‌تواند هواپیماهایی که برد ۶۰ هزار پایی را دارند مورد انهدام قرار دهد.

معاون اجرای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) همچنین سامانه موشکی یا زهرای ۳ را یکی از دستاوردهای تازه این قرارگاه عنوان کرد و افزود: در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ از این سامانه رونمایی شد و سامانه موشکی یا زهرای ۳ می‌تواند در کمترین وقت دشمن را ساقط کند.

وی مهمترین دستاورد این رزمایش را استفاده از نیروهای جوان خواند و با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر استفاده نیروهای جوان و خلاق تاکید دارند، اظهار داشت:‌ از این رو ما همه تلاش خود را iبه کار بستیم تا از این نیروهای جوان و خلاق در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ استفاده کنیم. البته در این رزمایش اتاق فکری را برای آنها تشکیل دادیم و انشاءالله در رزمایش‌های آتی باز از آنها استفاده خواهیم کرد.

شهرام همچنین در خصوص همکاری و نقش آفرینی ارتش و سپاه در رزمایش مدافعان آمسان ولایت ۴ افزود: خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی بین ارتش و سپاه و پدافند هوایی برقرار شد. البته محوریت این رزمایش iبه عهده پدافند هوایی بود اما در عین حال همکاری و تعامل بسیار خوبی بین ارتش و سپاه با قرارگاه پدافند ایجاد شد و بنده باید از آنها برای این همکاری و تعامل خوب تشکر و قدردانی کنم.

وی گفت:‌ بسیاری از پهپادهای دشمن فرضی توسط ارتش و سپاه سرنگون شد و این حاکی از هماهنگی خوب ارتش و سپاه در این رزمایش است.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ با بیان اینکه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) باید همواره آماده پاسخگویی iبه تهدیدات باشد افزود: ما باید همیشه آماده رمز باشیم نه رزمایش. البته باید iبه این نکته مهم اشاره کنم که پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) همواره آماده پاسخگویی iبه تهدیدات است و ما فقط این رزمایش‌ها را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم اقتدار خود را نمایش دهیم.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در بخش دیگری از این نشست خبری در خصوص تحریم‌های کشورهای غربی علیه کشورمان و اینکه آیا این تحریم‌ها سبب نمی‌شود که نیروهای مسلح در تجهیزات دفاعی دچار مشکل شوند‌ افزود: تحریمات کار تازهی نیست و در آینده نیز ادامه خواهد داشت البته تحریم‌ها iبه ما خدمت کرد ما با همین تحریم‌ها توانستیم iبه سامانه‌های موشکی خوبی دست یابیم iبه طوری که امروز می‌توانیم iبه تهدیدات iبه خوبی پاسخ دهیم.

وی همچنین گفت : در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ نیز تمرین دفاع از مراکز هسته ای را انجام دادیم.

وی در پایان این نشست خبری از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای پوشش کامل رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ تشکر و قدردانی کرد و در عین حال گفت: باید از استانداران، فرمانداران و دستگاه‌های مختلف که در این هفته هماهنگی خوبی را با قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) انجام دادند تشکر و قدردانی کنم.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.