رسانه های عربی: تغییرنام خلیج فارس مانع انتقال زبه شارجه شد

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

.

 

نکونام کاپیتان ۳۲ ساله تیم ملی ایران چندی پیش به امارات سفر کرده بود تا قرارداد خود را با تیم شارجه نهایی کند. کشوری که به تازگی نام لیگ فوتبال خود را به نام جعلی خلیج ع ر ب ی تغییر داده است.

 ** روزنامه اسپورت ۳۶۰ درجه در این باره نوشت: ایران به دلیل تغییرنام خلیج فارس مانع انتقال نکونام به شارجه شد در حالیکه رضا خلعتبری ستاره ایرانی تیم عجمان نیز ممکن است به همین دلیل برگردد.

 به گزارش این روزنامه، ارزش قرارداد نکونام با شارجه بیش از ۲ میلیون دلار اعلام شده بود. اسپورت ۳۶۰ درجه در ادامه به اظهارات اخیر علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران در این باره اشاره کرده که گفته است: باید جلوی رفتن نکونام به لیگ امارات را بگیریم و برای پرداخت غرامت این بازیکن نیز از رییس جمهوری درخواست خواهیم کرد مبلغی را اختصاص بدهد. این روزنامه افزود: کفاشیان دلیل ممانعت از انتقال نکونام را به روشنی اعلام نکرد اما رسانه های ایران گزارش داده اند این امر به خاطر تغییر نام لیگ امارات است. از این رو فقط انتقال نکونام به شارجه تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت و به نقل از کفاشیان جلوی انتقال هشت یا ۹ بازیکن دیگر نیز به امارات گرفته شده است و باید غرامت آنها پرداخت شود. در حالیکه خلعتبری قبل از تغییر نام این لیگ با عجمان قرارداد امضا کرده است.

 ** روزنامه نشنال امارات نیز در مطلبی تحت عنوان «احتمال خروج بازیکنان ایرانی از امارات به خاطر تغییر نام لیگ این کشور» به موضع شارجه در این خصوص پرداخته است.

 این روزنامه به نقل از یکی از مقامات باشگاه شارجه نوشت: ما نمی خواهیم وارد منازعات سیاسی شویم و اگراین خبر حقیقت داشته باشد، مدیریت باشگاه اقدام لازم را انجام خواهد داد.

 ** الجزیره هم ضمن شرح این موضوع نوشت: ایران مانع انتقال پر سود نکونام به امارات شد.

 ** گلف نیوز نیز در انتهای خبری از باشگاه النصر به تمدید یکساله قرارداد نکونام با استقلال اشاره کرده و خاطر نشان کرده است که در تماس با مسوولان باشگاه شارجه، مقامات این باشگاه هیچ اظهار نظری در این باره نکرده اند.

 

ایرنا

باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.