رستم قاسمی: ایران و دنیا را خوب می شناسم/به نفع کسی کنار نمی روم

وزیر نفت دولت احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که به نفع چه کسی کنار می رود؟ گفت: هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده ام، ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به نفع کسی کنار نمی روم.

به گزارش ممتازنیوز، رستم قاسمی در نشست خبری امروز خود درباره ورودش به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:  من یک برنامه و کارنامه دارم. دوران دفاع مقدس کارنامه من است‌. پس از جنگ در بازسازی و سازندگی حضور داشته و از  موسسین قرارگاه خاتم الانبیا بودم.

وی ادامه داد: اقدامات زیربنایی زیادی برای سازندگی کشور انجام دادیم و طلسم اینکه ما نمی توانیم را شکستیم. ساخت سد، آبرسانی به شهر تهران، ساخت بنادر و پالایشگاه ها از جمله اقداماتم بوده است‌.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد درباره دوران مسئولیت خود در وزارت نفت گفت: زمانی که تحریم های فلج کننده علیه ایران شروع شد، احمدی نژاد به من گفت به وزارت نفت بروم. من مخالف بودم و نامه ای به رهبری نوشتم و از دلایل مخالفتم گفتم، سپاه هم به شدت مخالف بود اما وقتی تحریم ها تشدید شد به من دستور دادند به وزارت نفت بروم. ما در آن مقطع روزهای سختی را پشت سر گذاشتم.

 

وی ادامه داد: بیشتر شرکت های خارجی در همان زمان ایران را ترک کردند. نفت و بنزین تحریم شد در حالیکه سی درصد مصرف بنزین، به کشور وارد می شد، گاهی فقط  برای سه تا پنج روز بنزین داشتیم و خط قرمز را عبور کرده بودیم، اما در همین ایام توسعه در صنعت نفت کشور رخ داد. طرح توسعه پالایشگاه های کشور اجرا شد و تولید بنزین افزایش یافت. تغییر سبد بنزین کشور در دستور کار قرار گرفت. طرح ستاره خلیج و ابر طرح پارس جنوبی اتفاقات مهمی بود که در دوره وزارت نفت بنده رخ داد و باعث شد در زمینه تولید بنزین پیشرفت خوبی داشته باشیم.

قاسمی گفت: بالاترین پیشرفت را در سال های تحریم داشتیم، این توسعه هم در تجهیزات بوده و هم به لحاظ ساخت بوده است. امروز هیچ نیازی به خارج برای ساخت نداریم و بیشترین فروش نفت را در همان زمان داشتیم. اوباما ابتدا گفت تحریم ها ایران را فلج می کند اما بعد از آن گفت تحریم ها هیچ اثری بر ایران ندارد، این دو جمله را اوباما گفته بود. من تنها وزیر ایرانی بودم که رئیس اوپک شدم.

وی افزود: قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی به عنوان معاون اقتصادی ایشان در کنارشان کار کردم، در تمام زمینه های اقتصادی کار اجرایی و عملیاتی داشته ام و کشور و ظرفیت های کشور را به خوبی می شناسم. دنیا را به خوبی می شناسم و بیشترین سفرهای خارجی را بعد از وزیر امور خارجه داشته ام و با سران کشورهای زیادی ملاقات کرده ام.

قاسمی با بیان اینکه امروز ما در کشور به دولت عمل گرا نیاز داریم، افزود: واقعیت این است که امروز در ایستگاه خطرناک اقتصادی قرار داریم و شرایط موجود مطلوب نیست و از فقر به گرسنگی رسیده ایم. این شرایط اصلا مطلوب کشور ما نیست. ما جزو کشورهای ثروتمند دنیا هستیم و نباید مردم در رنج باشند. کار سختی است که شرایط را بهبود دهیم اما این کار شدنی است. اگر مکتب حرف زدن را جایگزین عمل کردن کنیم مشکلات حل می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که به نفع چه کسی کنار می رود، گفت: هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده ام، ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به نفع کسی کنار نمی روم.

قاسمی درباره برنامه های خود برای اداره کشور تصریح کرد: یک برنامه برای عبور از شرایط سخت معیشتی دارم، اما برنامه اصلی من تغییر ریل گذاری کشور است. برخی از زمینه ها در کشور اصلا قابل اصلاح نیست مثل صندوق های بازنشستگی. در بسیاری  از حوزه ها به این نقطه رسیده ایم و نیازمند تغییر ریل هستیم. برنامه هایی در بسیاری از زمینه ها تدوین کرده ایم که مبتنی بر تجربه جهانی است.

قاسمی درباره تحرکات احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد همیشه متحرک و فعال بوده است‌. برداشت خیلی ها این است که اقدامات اخیر وی برای حضور است ولی چون اخیرا تماسی نداشته ام نمی دانم برای انتخابات می آید یا خیر. ارتباط نزدیکی با احمدی نژاد ندارم.

قاسمی در خصوص مهم ترین رقیبش در انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات پیش بینی نشده ای در پیش داریم و آرایش سیاسی شکل نگرفته است. در جبهه اصلاحات مشخص نیست و در اصول گرایان هم همینطور است. می توان این پیش بینی را برای پس از نظر شورای نگهبان اعلام کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هدف نهایی او حضور در شهرداری تهران است، گفت: من برنامه دومی ندارم.

قاسمی در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است به نفع رییسی کنار برود، گفت: آقای رییسی هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.