رسوایی دیگری برای رژیم صهیونیستی

جام جم آنلاین: دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در شهر حیفا روز گذشته نظامیان صهیونیست عامل قتل راشل کوری را تبرئه کرد.

کوری، فعال صلح آمریکا و از اهالی شهر «المپیا» در ایالت واشنگتن بود که در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه تخریب منازل فلسطینیان در شهر رفح واقع در جنوب غزه در سال ۲۰۰۳ توسط بولدوزر نظامیان صهیونیست زیر گرفته شد. حکم غیرانسانی و غیرمنصفانه دیروز دادگاه‌های صهیونیستی بار دیگر ماهیت نژادپرستانه و ضدحقوق بشری این رژیم را آشکار ساخت.

به گزارش بی‌بی‌سی، ادود گرشون که ریاست این دادگاه را برعهده داشت ضمن اعلام این مطلب که دولت و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی نقشی در این حادثه نداشته‌اند، عنوان کرد که خانم کوری به حمایت از تروریست‌ها در یک منطقه جنگی پرداخته بود.

او همچنین اظهارداشت: راننده بولدوزر کوری را ندیده و دیگر سربازان تمام تلاش خود را انجام دادند تا افراد عادی دور از آن محل باشند. گرشون همچنین حکم داد که رژیم صهیونیستی نباید هزینه یا جریمه‌ای را در این زمینه بپردازد.

این در حالی است که خانواده کوری پیشتر خواستار پرداخت نمادین یک دلار برای صدمات وارده شده و مخارج قانونی بودند. آنها همچنین رژیم صهیونیستی را به قتل عمد دختر خود و عدم انجام یک تحقیق کامل و معتبر در این زمینه متهم کرده بودند.

پدر و مادر راشل کوری روز گذشته به همراه دوستان و تعدادی از فعالان صلح از آمریکا به سرزمین‌های اشغالی آمده بودند تا حکم دادگاه را بشنوند. پس از اعلام این حکم، خانم کوری در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که عمیقا به‌خاطر شنیدن چنین حکمی متاسف و ناراحت شده است.

وی اظهار کرد: از همان ابتدا برای ما کاملا مشخص بود که این یک تحقیق پلیسی ـ نظامی از سوی دستگاه و دولتی است که به هر قیمتی حتی جان انسان‌ها، از نظامیان خود و اقداماتشان حمایت می‌کند.وی افزود: اعتقاد دارم امروز نه‌تنها روز بدی برای خانواده ما، بلکه روز اسفناکی برای حقوق بشر، انسانیت و حکومت قانون بود.

طی این سال‌ها خانواده کوری بیکار نبوده و شکایت‌هایی را علیه دولت رژیم صهیونیستی تنظیم کرده بودند. اولین تلاش آنها به سال ۲۰۰۵ بازمی‌گردد که حسین ابوحسین از طرف خانواده راشل کوری، یک دادخواست مدنی را مطرح و رژیم اسرائیل را مسوول قتل راشل معرفی کرد و تل‌آویو را به دلیل ممانعت از برگزاری تحقیقات کامل و معتبر درخصوص این پرونده متهم ساخت.

از نکات عجیب طی این سال‌ها، سکوت معنادار مقامات آمریکایی در قبال این حادثه‌ بود؛ به گونه‌ای که تا به امروز هیچ واکنشی نسبت به قتل این شهروند خود به دست نظامیان صهیونیست نداشته‌اند.

شرح ماجرا

اولین سفر راشل کوری به نواره غزه به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد. وی پیش از آن نیز یکی از فعالان صلح در زادگاهش بود و از اعضای جنبش خود مختاری بین‌المللی در حمایت از فلسطینی‌ها به شمار می‌رفت.

راشل در سال ۲۰۰۳ به همراه تعدادی از اعضای این جنبش در تظاهراتی در شهر رفح در جنوب نوار غزه شرکت کرد.

آنها به عنوان یک سپر انسانی در مقابل نیروهای نظامی صهیونیستی ایستادند که قصد تخریب منازل فلسطینی‌ها در این منطقه را داشتند.

نیروهای نظامی صهیونیست ادعا کردند که آن منطقه مورد استفاده شبه‌نظامیان بوده و تظاهرات‌کنندگان نباید در آنجا حضور می‌یافتند.

ارتش این رژیم حتی پس از انجام تحقیقاتی اعلام کرد راننده بولدوزر، راشل کوری را ندیده و وی به دلیل فروریختن آوار جان خود را از دست داده است؛ اما این ادعا با واکنش شدید دوستان و حامیان راشل مواجه شد. تصاویر مربوط به آن روز نشان می‌داد که راشل یک پیراهن نارنجی رنگ به تن داشت و کاملا دیده می‌شد.

حملات صهیونیست‌ها به غزه

حملات گاه و بیگاه صهیونیست به نوار غزه همچنان ادامه داشته و هر روز قربانیان تازه‌ای می‌گیرد. به گزارش ایسنا، جنگنده‌های صهیونیستی در ساعات اولیه صبح دیروز مناطق مختلف شهر غزه را بمباران کردند.

براساس این گزارش، جنگنده‌های «اف ۱۶» ارتش صهیونیستی چند فروند موشک را به سمت پایگاه الرنتیسی و مقر السفینه در شمال غرب غزه شلیک کردند و لحظاتی بعد هم پایگاه بدر گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در وسط نوار غزه هدف اصابت سه فروند موشک قرار گرفت.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که صدای انفجارهای مهیبی در اماکن مورد حمله شنیده‌اند و دود بلندی از محل وقوع حملات به هوا بلند شد که تیم‌های امداد و نجات برای جستجوی قربانیان احتمالی حملات، خود را به محل حادثه رساندند.

گفته می‌شود در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به این دو پایگاه امنیتی وابسته به جنبش حماس سه شهروند فلسطینی زخمی شدند.

از سوی دیگر، یک مقام نظامی اسرائیلی مدعی شد که این دو هدف برای ساخت و ذخیره‌سازی سلاح استفاده می‌شد و این حملات در انتقام‌جویی از حملات موشکی اخیر از نوار غزه به اسرائیل بوده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.