رسیدن به “اقتصاد مقاومتی” نیازمند همراهی هر سه قوه است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اگر بخواهیم به سمت اقتصاد مقاومتی برویم، باید همه قوا اعم از مجریه، مقننه و قضائیه دست به دست هم دهند و در ساختارهای خود تغییر اساسی دهند.

سید سعید زمانیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در مورد میزان تناسب سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم با اقتصاد مقاومتی گفت: جهت‌گیری در بودجه سال ۹۳ تا حدی به سمت زیرساخت‌های تولیدی و حمایت از تولید کننده است اما این به هیچ عنوان کافی نیست.
 
نماینده مردم شهرکرد در ادامه با بیان رئوس اصلی اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: اگر بخواهیم به سمت اقتصاد مقاومتی برویم، باید همه‌ی قوا، اعم از مجریه، مقننه و قضائیه دست به دست هم دهند و در ساختارهای اجرایی، قانون گذاری و قضایی تغییر اساسی به وجود آید.
 
زمانیان در ادامه افزود: آنچه حائز اهمیت است تغییر نگرش از داخل به برون به مسائل اقتصادی است به عنوان مثال در حال حاضر برای آغاز به سرمایه گذاری نیاز به اخذ دست کم هفده استعلام از مکانهای گوناگون است و این یعنی یک سال اتلاف وقت.
 
وی در ادامه اضافه کرد: در این امر همکاری بانکها بسیار مهم و تعیین کننده است. در حال حاضر بانک‌ها بیشتر به دنبال منافع و سود می باشند تا همراهی با ساختارهای تولید و بهره‌وری و این تغییر رویکرد بانک‌ها و همراهی با ساختار اقتصاد مقاومتی مستلزم تغییر عملکرد هم در شکل و هم در محتوای فعالیت بانک‌ها است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.