رشد باورنکردنی نرخ اجاره بها در تهران

 به گزارش ممتازنیوز، مرکز آمار ایران از رشد ۲۶٫۵ درصدی اجاره بها و ۳۱٫۲ درصدی قیمت آپارتمان در شهر تهران در فصل بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
مرکز آمار ایران گزارش جدید خود را از قیمت زمین، مسکن و اجاره بهای مسکن در شهر تهران در فصل بهار امسال منتشر کرده است.
 * رشد ۳۵درصدی قیمت زمین در تهران
بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۲۴۴۴ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۵٫۵ درصد افزایش داشته است.
در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش ترین متوسط قیمت یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده در حدود ۳۷۰۱۹ هزار ریال در منطقه ۳ و کمترین آن در حدود ۱۰۱۴۲ هزار ریال در منطقه ۲۰ بوده است.
تغییرات قیمت هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده بین حداقل ۲۰۰۰ هزار ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۰۹۹۸۳ هزار ریال در منطقه ۳ بوده است.
* آپارتمان متری ۴٫۵ میلیون تومانی در تهران
متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۵۳۰۳ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۱٫۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۱٫۲ درصد افزایش داشته است.
به گزارش فارس، در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش ترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۴۵۰۵۲ هزار ریال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۱۲۷۶۶ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است.
تغییرات قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۲۲۰۰ هزار ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۱۲۶۶۶۷ هزار ریال در منطقه ۲ بوده است.
 * اجاره بها در تهران ۲۶ درصد گران شد
متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۳۴۹۸۲ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۵٫۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۶٫۵ درصد افزایش داشته است.
در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش ترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده، ۱۹۱۹۶۵ ریال در منطقه ۱ و کمترین آن ۶۵۶۱۰ ریال در منطقه ۱۹ بوده است.
تغییرات اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۹۲۸۶ ریال در منطقه ۱۸ و حداکثر ۵۵۹۵۳۸ ریال در منطقه ۱ بوده است.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امین:

    یادش بخیر!!!

    آپارتمان متری ۴٫۵ میلیون !!!

    الان که اپارتمان حداقلش ۲ تا ۱۶ میلیون در نوسانه!!!

    این هم از سیاستی که شکست خورده هست و هیچ دولتی هم متاسفانه نتوانسته این چرخ را بچرخاند و مردم را از مهمترین دغدغه زندگیشان راحت کند.

    چرا مسکن مهر متوقف شده. و چرا وام خرید مسکن جایگزین شده؟
    وام خرید مسکن یعنی افزایش قیمت دوباره مسکن!!

    به بچه های مردم بخاطر ازدواجشون حاضر نیستن ۵ میلیون وام ازدواج بدن چون میگن نقدیدنگی بالا میره و تورم میشه !!!
    ولی خاضر هستند مسکن بادکرده و با قیمت های نامعقول خودشون رو به خلق الله بندازن آن هم به هر صورتی که شده ان هم با تعبیر وام خرید مسکن که نقدینگی را به شدت افزایش میدهد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.