رشد بیکاری در بین جوانان استرالیایی

۰۵م آذر ،

11-662.jpg

ده‌ها هزار دانشجوی خارجی استرالیا،‌ با موفقیت توانستند در پایان تحصیلات خود ضمن ثبت درخواست، ویزای اقامت خود را تمدید کنند. این بدین معناست که آنان می‌توانند در استرالیا به کار خود ادامه دهند که این امر امید آنان برای اعطای شهروندی دائم را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با این حال رشد فزاینده مهاجرت‌های موقت،‌ شامل دانشجویان، جهانگردان و مسافران، سبب افزایش میزان بیکاری در بین جوانان استرالیایی شده است.

به نقل از پایگاه خبری “یونیورسیتی ورلدنیوز”، بنابر اطلاعات دکتر باب بیرل و دکتر ارنست هیلی، در مرکز مطالعات جمعیت و شهرنشینی،‌واقع در ملبورن، نیروی کاری متولد استرالیا تنها ۵۸ هزار تن در سال افزایش می‌یابد. در حالی که در طول سال حداقل ۱۰۰ هزار مهاجر ضمن سفر به این کشور به راحتی کار پیدا می‌کنند که این تعداد مهاجرت‌های موقت به حدود یک میلیون مهاجر حال حاضر این این کشور اضافه می‌شوند.

ذکر این نکته ضروری است که تا ماه دسامبر سال قبل ۲۵۵ هزار خارجی ویزای تحصیلی اخذ کرده‌اند، در حالی که طی ۱۲ ماه قبل حدود ۱۴۰ هزار دانشجوی سابق خارجی این کشور نیز با اخذ ویزاهای مختلف اجازه ادامه اقامت در این کشور و در نتیجه ادامه گذراندن حرفه و شغل خود را یافته‌اند.

اصلی‌ترین دسته تازه ویزاهای اعطایی به این دانشجویان ویزای مهارت فارغ‌التحصیلی است که به بیش از ۳۵۸۰۰ دانشجویی که موفق به اتمام تحصیلات لیسانس خود گشته‌اند، اعطا شده است. ضمن اینکه ۳۳۵۰۰ دانشجوی دیگر به راحتی در رشته‌های دیگر ثبت نام می‌کنند و یا به دانشگاههای دیگر منتقل شده و در رشته های دیگری تحصیل می کنند. این ویزا به دارنده این امکان را می‌دهد تا ۲ سال بیشتر در استرالیا اقامت داشته و به ادامه شغل بپردازد.

به اعتقاد بیرل و هیلی،‌ این عمل به نوعی از آب کره گرفتن است چرا که به واسطه قوانین بسیار منعطف، اداره مهاجرت این اجازه را به دانشجویان می‌دهد تا ضمن ماندن در استرالیا، به تحصیل در رشته‌های دیگر پرداخته و اقامت خود را در این کشور تمدید کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.