رشد صادرات محصولات فولادی

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

کد خبر: ۵۱۵۰ تاریخ انتشار یافتن: دوشنبه ۱۵ آبان۸:۳۶ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

ارزش صادرات محصولات فولادی با «ارزش افزوده بالا» در شرکت های تابعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در هفت ماه امسال از افزایش ۱۹درصدی برخوردار شد.

به گزارش تفسیری نوساز به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گزارش تفسیری داد:‌ این میزان رشد در حالی به ثبت رسیده که آمارها نشان از صدور محصولات فولادی با ارزش افزوده بالاتر و در عین حال جلوگیری از صدور تولیدات خام می دهد.

از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه افزون بر ۳۶۲٫۸میلیون دلار انواع تولیدات فولاد از سوی شرکت های این سازمان به خارج کشور صادر شد درحالیکه در مدت هفت ماه مشابه سال پیش ارزش صادرات این گروه به ۳۰۵میلیون دلار رسیده بود. در این شرایط در حالی که شاهد کاهش صدور تولیدات خام(شمش فولادی) شده ایم صادرات مقاطع طویل افزایش یافته است.

آمارهای اولیه نشان می دهد از ابتدای سال تا پایان مهر ماه به ترتیب صدور تیرآهن و میلگرد با رشد ۳۳۶ و ‌۷۶ درصدی بیشترین جهش را کسب نموده اند و پس از آن نیز صادرات محصولات گرم با افزایش ۷درصدی قرار گرفت . از سوی دیگر آمار صادرات این گروه حکایت از کاهش تناژ صادرات فولاد خام تا مرز ۸۲درصدی (نسبت به مدت مشابه سال پیش) می دهد به طوری که در این مدت تنها ۱۰هزار تن شمش فولادی به خارج کشور صادر شد.

در مدت مورد بررسی بالاترین ارزش صادرات گروه فولاد در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی به محصولات گرم اختصاص یافت به گونه ای ۲۱۰میلیون دلار از کل رقم صادرات فولاد در اختیار این محصولات قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر


برچسب هابرچسب ها: آهن، بازار آهن، قیمت آهن، فولاد، فزایش قیمت آهن، واردات آهن



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.