رشد ظرفیت مالزی برای جذب دانشجویان خارجی

۳۱فروردین۱۳،

azmon.jpg

بزودی اداره تازهی با هدف معرفی مالزی به عنوان قطب آموزش عالی جهان و نیز افزایش ظرفیت دانشگاه‎های مالزی برای جذب دانشجویان بین‎المللی به ویژه از کشورهای جنوب شرق آسیا و حاشیه خلیج فارس در این کشور تاسیس می‌شود.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در همین راستا «موسسه خدمات آموزشی بین‎المللی مالزی» با عنوان EMGS‌ زیر نظر وزارت آموزش عالی این کشور در قالب یک موسسه خصوصی تاسیس می‌شود.

«یزید عبدالحمید»، مدیرعامل موسسه EMGS‌ که در قبل در اداره تبلیغات صنایع زیست‎محیطی مالزی فعالیت می‌کرده دراین‎باره، می‌گوید: مقامات دولتی به این نتیجه رسیده‎اند که مالزی باید در بخش آموزش عالی نیز مانند سایر حوزه‎ها نظیر جهانگردی و فناوری زیست‎محیطی، دارای موسسات تخصصی برای تبلیغ و توسعه صنعت آموزش باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، هدف اصلی این اداره کمک به مالزی در جهت تحقق اهداف این کشور برای جذب ۱۵۰ هزار دانشجوی خارجی تازه تا سال ۲۰۲۲ میلادی و ۲۰۰ هزار دانشجو تا سال ۲۰۲۰ میلادی است که ۷۰ درصد آنها در بخش تحصیلات تکمیلی جذب می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت آموزش عالی مالزی، این کشور در حال حاضر حدود ۱۰۳ هزار دانشجوی خارجی دارد که از این میان، ۱۰ الی ۱۵ درصد دانشجویان خارجی با هدف انجام تحقیقات علمی به طور عمده به دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی این کشور راه پیدا می‌کنند.

مالزی همچنین به مقصد مورد علاقه دانشگاه‌های معتبر خارجی برای افتتاح شعبه‌های تازه خود در این کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.