رشد منفی برای اقتصاد منطقه یورو پیش بینی شد

استاندارد اند پورز برای اقتصاد منطقه یورو درسال ۲۰۱۲ رشد منفی پیش بینی کرد

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، با گسترش تاثیر بحران بدهیهای منطقه یورو بر پویایی اقتصادی این منطقه، موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز پیش بینی کرد اقتصاد منطقه یورو امسال رشد منفی شش دهم درصدی (۰٫۶ درصد) را تجربه کند.

استاندارد اند پورز پیش از این برآورد کرده بود که اقتصاد منطقه یورو در سال ۲۰۱۲ رشد منفی یا مثبت نخواهد داشت.

این موسسه همچنین پیش بینی خود از رشد اقتصادی منطقه یورو در سال ۲۰۲۲ را از یک درصد به چهار دهم درصد کاهش داد.

ژان میشل سکس کارشناس ارشد اقتصادی استاندارد اند پورز در امور اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «به احتمال چهل درصد، رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۲ به اروپا باز خواهد گشت». وی به خطرات احتمالی اشاره کرد چرا که ممکن است کندی رشد اقتصادی برخی بازارهای نوپا، روند بهبود در تجارت جهانی را با مانع رو به رو کند و یا این که یکی از کشورهای اصلی عضو منطقه یورو نتواند از بازار اوراق قرضه درازمدت وام بگیرد و تقاضای مصرف کنندگان که عملا با ضعف رو به رو است بیش از این کاهش یابد.

استاندارد اند پورز پیش بینی کرد اقتصاد آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو امسال شش دهم درصد و سال آینده یک و چهار دهم درصد رشد کند. همچنین رشد اقتصادی فرانسه به عنوان دومین قدرت اقتصادی منطقه یورو برای امسال سه دهم درصد و برای سال آینده هفت دهم درصد پیش بینی شده است. این گزارش پیش بینی می کند اقتصاد ایتالیا امسال دو ممیز یک دهم درصد رشد منفی و در سال آینده چهار دهم درصد رشد منفی داشته باشد. رشد منفی اقتصاد اسپانیا نیز برای امسال ۱٫۷ درصد و برای سال آینده شش دهم درصد پیش بینی شده است.

با تلاش همزمان دولت ها و مصرف کنندگان و شرکت ها برای کاهش فشار بدهی های خود، به احتمال زیاد روند کاهش بدهی ها در منطقه یورو چند سال ادامه خواهد یافت.

در خارج از منطقه یورو نیز رشد اقتصادی انگلیس برای امسال سه دهم درصد و برای سال آینده یک درصد پیش بینی شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.