رشد ۴۷ درصدی عرضه گوشی‌های هوشمند; سامسونگ صدرنشین است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند به رشد سالیانه ۴۷ درصدی دست یافته و در فصل دوم سال جاری میلادی ۲۳۰ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه شد.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، در این میان سامسونگ توانست یک سوم حجم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار بگیرد درحالی که سهم بازار اپل به پایین‌ترین سطح در سه سال قبل رسید.
سامسونگ ۵۹ درصد از بازار جهانی گوشی‌های عرضه شده را در اختیار دارد.
رشد گوشی های هوشمند که امروز در مقایسه با سال قبل در بالاترین سطح قرار دارد، با درخواست‌هایی برای گوشی‌های سازگار با نسل چهارم تلفن همراه در کشورهای توسعه یافته‌ای همچون آمریکا مواجه شده و بازارهای درحال توسعه‌ای همچون هند نیز با رشد سریع نسل سوم تلفن همراه مواجه است.
سامسونگ از ابتدای فصل جاری ۷۶ میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه گرده است درحالی که این رقم در مقایسه با همین زمان در سال قبل ۴۸٫۷ میلیون دستگاه بوده است و به همین نسبت سهم بازار آن از ۳۱٫۱ درصد به ۳۳٫۱ درصد اافزایش یافته است.
در همین حال اپل هم میزان عرضه گوشی‌های خود را افزایش داد است اما نرخ رشد آن کمتر از نرخ رشد بازار است و سهم بازار آن از ۱۶٫۶ درصد به ۱۳٫۶ درصد کاهش یافته است.
ZTE و ال‌جی نیز با رشد قوی در این فصل مواجه بودند بطوریکه ال‌جی رشد ۵٫۳ درصدی و ZTE رد ۵ درصدی را ثبت کردند و هواوی توانست عرضه گوشی‌های هوشمند خود را به رشد ۴٫۸ درصدی برساند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.