رشد ۱۰ درصدی قیمت‌ها در بازار کامپیوتر

در بازار خرید و فروش کامپیوتر طی روزهای اخیر شاهد رشد قیمت‌ها در حدود ۱۰ درصد بوده‌ایم.

فعالان بازار باز هم نوسانات نرخ ارز را عامل اصلی این رشد قیمت عنوان کردند. جالب اینجاست که با وجود رشد قیمت‌ها میزان تقاضا در آخرین روز هفته گذشته در بازار افزایش یافت.
فعالان بازار می‌گویند، این اتفاق به دلیل این است که این پیش‌بینی در بازار وجود دارد که در روزهای آینده با رشد بیشتر قیمت‌ها در بازار مواجه شویم. محمد تولی، یکی از کسبه بازار در این باره می‌گوید، از روز چهارشنبه که قیمت‌ها در بازار ارز افزایش یافت، قیمت کالاهای کامپیوتری به ویژه لپ‌تاپ و تبلت هم افزایش یافت. اما در بازار شاهد رشد تقاضا بوده‌ایم.
وی افزود: کسبه بازار هم برای فروش کالاها نرخ روز دلار را در نظر گرفته و کالاها را به فروش می‌رسانند. این فعال بازار افزود: در بازار کالاهای دیگر نظیر هاردیسک، قطعات کامپیوتری و تجهیزات جانبی هم شاهد رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ها هستیم.
یکی دیگر از فعالان بازار هم افزود: گروهی از کسبه بازار پس از مدت‌ها برای واردات کالا اقدام کرده‌اند و به نظر می‌رسد در روزهای آینده مدل‌های جدید با قیمت‌های بالاتر به بازار وارد شوند. این فعال بازار افزود: به همین دلیل است که ما به خریداران توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید دارند اکنون اقدام کنند؛ زیرا بازار باید برای ورود مدل‌های جدید آماده شود و به همین دلیل فروشندگان کالاهایشان را به فروش می‌رسانند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.