رشد ۳۰ درصدی قیمت اجاره در تهران/ “قیمت مسکن” پس از فاز دوم هدفمندی شکسته شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مظاهریان با اعلام اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، بازار مسکن را با بحران مواجه نمی‌کند، گفت: پیش بینی می‌شود در این مدت مصالح ساختمان افزایش قیمت داشته باشد.

وی در ادامه افزود: انتظار بسیاری نداریم که اجرای هدفمندی یارانه‌ها بتواند بازار را دچار تلاطم و بحران کند.

بر همین اساس، معاون مسکن و ساختمان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در این مدت مصالح ساختمانی افزایش قیمت داشته باشد، بیان کرد: اما این افزایش قیمت به مقداری نیست که منجر به یک بحران شود.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، یکی مشاوران املاک تهران با بیان اینکه قیمت های مسکن پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه افزایش یافته است، گفت: قیمت رهن و اجاره  طی چند هفته قبل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بالا رفته است.

وی در ادامه افزود: با این میزان افزایش، قیمت میزان خرید و فروش مسکن کاهش چشمگیری داشته است.

یکی دیگر از مشاوران املاک در این خصوص معتقد است:‌ قیمت های ملک پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها توسط دلالان افزایش یافته بود و با اجرای این فاز، قیمت ها دو برابر شد.

*خانه‌های خالی، قیمت‌ها را بالا برد

وی در ادامه تصریح کرد: قیمت های رهن و اجاره مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

این مشاور املاک در ادامه اظهار داشت: قیمت هر کیسه سیمان به ۱۱۲ هزار تومان رسید و قیمت های تیرآهن پس از اجرای فاز دوم هدفمندی افزایش چند برابری یافته است.

مشاور املاک دیگری با بیان اینکه قیمت های مسکن افزایش یافته است، افزود: قیمت رهن و اجاره تنها در محدوده سعادت آباد افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بالا رفتن قیمت مسکن موثر نبوده است، افزود: خالی بودن واحدهای مسکونی توسط سازندگان در افزایش رکود خرید فروش موثر است.

این مشاور املاک در ادامه یادآور شد: قیمت در محدوده سعادت آباد متری یک تا دو میلیون افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، فردین یزدانی یکی از کارشناسان مسکن می‌گوید: مسکن پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دچار شوک قیمت نخواهد شد.

این کارشناس مسکن معتقد است: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در دور اول هدفمندی یارانه ها شیب تند افزایش قیمت ها بود، اما شیب افزایش قیمت ها که دولت یازدهم در این مرحله از هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته است، شیب تندی نیست. 

وی در ادامه افزود: بنابراین چون درصد افزایش قیمت ها بسیار نیست، به نظر نمی رسد تاثیری بر هزینه تولید ساختمان داشته باشد. 

وی در ادامه یاد آور شد:‌ حداقل در سال شاهد افزایش قیمت ها نخواهیم بود، در سال های آینده ممکن است متغیرهای دیگر وارد شود و قیمت ها افزایش پیدا کند.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه قیمت های مسکن افزایش می یابد و میزان رکود در این بازار چندین برابر شده است.
 
 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.