رشد ۳۱۹ درصدی صادرات خودرو/صادرات قطعات پیکان به انگلیس!

154.5.84.jpg

آمار گمرک ایران حاکی از رشد ۳۱۹ درصدی صادرات خودرو کشور طی پنج ماه نخست است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براین اساس در پنج ماهه امسال ۲۴ هزار و ۳۶۴ دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار از کشور صادر شد. این میزان صادرات از نظر تعداد و ارزش نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۳۱۹ و ۳۶۱ رشد نشان می‌دهد.

میانگین قیمت هر خودرو سواری صادراتی طی پنج ماه نخست امسال حدود ۵۶۲۴ دلار بوده که نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شده است.

عراق همچنان بازار اصلی خودروهای صادراتی ایران محسوب می‌شود. در مدت زمان یادشده بیش از ۹۸ درصد از خودروهای صادراتی ایران به بازار عراق ارسال شدند. همچنین تعداد بسیار محدودی خودرو نیز به مقصد کشورهای اوکراین و افغانستان ارسال شد.

در بین خودروهای صادراتی ایران، پراید بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. انواع پژو و تیبا نیز از دیگر خودروهای صادراتی ایران به شمار می‌روند.

از نکات جالب توجه که در آمار گمرک ایران به ثبت رسیده، می‌توان به صادرات تعدادی از اجزا و قطعات خودرو سواری پیکان به ارزش بیش از ۴۲۰۰ دلار از حوزه تجاری فرودگاه امام خمینی (ره) به انگلستان در مرداد ماه امسال اشاره کرد که دقیقا مشخص نیست دلیل این صادرات چه بوده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.