رشد ۳۵درصدی ارزش صادرات میعانات گازی عسلویه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ارزش صادرات میعانات گازی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، طی پنج ماه ابتدایی امسال حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پورحیدر مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در پنج ماه اول امسال چهار میلیون و ده هزار تن میعانات گازی به ارزش سه میلیارد و ۵۵۲ میلیون دلار از طریق این گمرک صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۹ درصد و از نظر ارزش ۳۵ درصد افزایش یافته است.

 پورحیدر افزود: میعانات گازی از نظر قیمت در بازارهای جهانی معادل نفت خام است. وی گفت: در این مدت ۷ میلیون و ۲۶۳ هزار تن کالا شامل پلی اتیلن سبک و سنگین ، میعانات گازی ، پروپان ، بوتان ، بنزن و پارازایلین به ارزش ۵ میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار صادر شده که رشد ۹ درصدی وزن و دو درصدی ارزش را نشان می دهد.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، افزود: چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، بلژیک، اسپانیا، ترکیه، رومانی، تایوان، تایلند، مالزی، افغانستان و ویتنام بازار عمده کالاهای صادر شده از عسلویه را داشته اند.

 وی گفت: در این مدت ۱۰۳ هزار و ۳۷۶ تن کالا به ارزش ۸۳۳ میلیون دلار از طریق این گمرک وارد شده که بیشتر تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی بوده است .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.