رشیدی کوچی: مردم خطر جدی کرونا را درک کنند

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد: مادامی که مردم خطر بیماری کرونا را درک نکنند هرچقدر هم که تصمیمات سختگیرانه ای اتخاذ شود، مشکلی حل نخواهد شد.

جلال رشیدی کوچی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی از سوی مردم برای مقابله با کرونا بیان کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا و دولت در برخی از تصمیمات خود در زمینه مبارزه با کرونا به موقع و به هنگام وارد عمل نشده اند. اما نکته اساسی این است که تا زمانی که خود مردم خطر جدی این بیماری را درک نکنند و به این نتیجه نرسند که رعایت پروتکل های بهداشتی باید در اولویت آنان باشد، ما در کنترل این بیماری موفق نخواهیم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: مادامی که مردم خطر این بیماری را درک نکنند هرچقدر هم که تصمیمات سختگیرانه ای اتخاذ شوند مشکلی حل نخواهد شد. کنترل کرونا نیازمند همکاری دوسویه مردم و دولت است. هم ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تصمیمات عاقلانه و به هنگامی اتخاذ کند و هم مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده مروم مرودشت در مجلس تصریح کرد: شاهد بودیم زمانی که یک فروشگاه اجناس خود را با تخفیف به فروش می رساند مردم هجوم آورده و تجمع بالایی شکل گرفت، در حالی که اگر مردم به کرونا مبتلا شوند جدای از هزینه جسمی و روانی باید چندین برابر هزینه مالی آن تخفیف را برای درمان خود بپردازند. یا از سوی دیگر شاهد هستیم علی رغم هشدارهای جدی از خطر تجمعات همچنان برخی به صورت پنهانی مراسم عروسی برگزار می کنند.

رشیدی کوچی در پایان تاکید کرد: آنچه که برای کنترل این بیماری لازم است هم تصمیمات کارشناسی و به موقع از سوی ستاد ملی کرونا بوده و هم باور و همکاری مردم در اجرای پروتکل ها و تصمیمات ابلاغی می باشد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.