رضا حقیقی: این بار هم بهمن، ماه خوش‌شانسی پرسپولیس خواهد بود/ به شکست استقلال خوشبینم

۳۰م دیماه ،

30-24.JPG

رضا حقیقی خوشبین است که پرسپولیس در داربی ۷۶ استقلال را ببرد.

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ آخرین شرایط سرخپوشان پیش از داربی ۷۶، آرزوی خود برای پیروزی در اولین داربی‌اش و آینده پرسپولیس در لیگ و جام حذفی صحبت کرد.

* از بازی پرسپولیس با داماش آغاز کنیم. بر خلاف بازی‌های قبلی آن‌چنان قدرتمند نبودید و به سختی داماش را شکست دادید.

بر خلاف اینکه بعضی می‌گفتند بازی خوبی نبود اما به نظر من منطقی بازی کردیم. به هر حال برد پیش از داربی در روحیه تیم تاثیر مثبتی می‌گذارد و خدا را شکر این اتفاق افتاد. درست است که نباید توقع داشته باشیم در هر بازی ۴ یا ۶ گل بزنیم اما تیم ما بسیار محتاط بازی کرد. فکر می‌کنم این موضوع به خاطر این بود که ما ۵ – ۶ بازیکن دو کارته داشتیم و مجبور بودیم محتاطانه بازی کنیم.

* البته خودت هم کمی محتاط بازی کردی.

بله این موضوع در روند بازی خود من تاثیر هم گذاشت. در نیمه دوم اصلا روی پای کسی نمی‌رفتم چرا که ممکن بود خطا کنم. بسیار دوست داشتم که در برابر استقلال اولین داربی خود را انجام دهم. با این حال تیم ما تا حدی نتیجه‌گرا بازی کرد و این موضوع در بازیکنان ما دیده شد که فشار صددرصد نیاوردیم. هرچند گل‌محمدی از ما خواسته بود که در این بازی صددرصد توان‌مان را بگذاریم و بی‌احتیاط بازی کنیم.

* ممکن است در داربی هم محتاط بازی کنید؟

می‌توانیم در داربی هم خوب بازی کنیم و هم ببریم. من خودم راضی‌ام که تیم‌مان بد بازی کند ولی ببرد. شرایط استقلال هم الان بسیار خوب است. آن‌ها صدر جدول می باشند و ثبات خوبی داشته‌اند. با این حال ما هم در ۶ بازی قبل چهار برد و دو مساوی گرفته‌ایم و تیم‌مان شکل واقعی خودش را گرفته است. فکر می‌کنم هر دو تیم در بهترین شرایط به هم رسیده‌اند. بنابراین اصلا این بازی قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

* می‌گویند استقلال داربی‌بازهای بیشتری نسبت به پرسپولیس دارد. احتمالا آنها روی مجیدی هم حساب ویژه ای باز می‌کنند.

به قول مهدوی‌کیا مجیدی برای خود استقلالی‌ها مهم است. ما هم بازیکنان بزرگی داریم و به اعتقاد من بهترین مهره‌های ایران را داریم. شما در نظر بگیرید در ترکیب ۱۱ نفره ما حداقل ۹ نفر ملی‌پوش می باشند. به نظر من بازی بسیار زیبایی خواهد شد.

* شرایط خودت را چطور می‌بینی؟ می‌توانی معادله میانه میدان را به سود پرسپولیس رقم بزنی؟

قصدم این نیست که بخواهم خودم را نشان دهم بلکه می‌خواهم برای پرسپولیس تلاش کنم و امیدوارم در اولین داربی فوتبالم با پیروزی از زمین خارج شوم. در این بازی هافبک‌ها تعیین کننده خواهند بود. ما خط هافبک قدرتمندی داریم. نقطه قوت پرسپولیس هافبک‌های این تیم است. بدون شک هر تیمی که هافبک‌هایش بهتر عمل کنند، بازی را می‌برد.

* یک سوال خرافاتی! آمار نشان داده پرسپولیس در ماه بهمن نتایج بهتری در داربی‌ها گرفته است. این بار هم اینطور می‌شود؟

ان‌شاءالله این بار هم بهمن، ماه خوش‌شانسی پرسپولیس خواهد بود و داربی را می‌بریم. خود من در بهمن به دنیا آمده‌ام و ۵ روز بعد از داربی تولدم است. همیشه در روزهای اطراف تولدم بازی‌ها را برده‌ام. ولی جدا از این حرف‌ها، من بسیار خوشبینم که این بازی را ببریم.

* تجربه بیشتر قلعه‌نویی در داربی‌ها کفه ترازوی نیمکت ها را به سمت استقلال سنگین نمی‌کند؟

این طور نیست. شما در یک بازی می‌بینید که یک تیم ۷ – ۸ موقعیت گل دارد اما برنده نمی‌شود و تیم حریف با تک فرصتی که داشته سه امتیاز را می‌گیرد. بعد می‌گویند که مربی آن تیم ضعیف بوده است. نباید این طور فکر کرد. به نظر من گل‌محمدی در ۶ بازی اخیر نشان داده که چه مربی خوبی است. جمعه همه چیز مشخص می‌شود.

* خودت برای این بازی استرس نداری؟

اگر بگویم برای این داربی فشار و استرس رویم نیست دروغ گفته‌ام، اما من هم بازیکن بی‌تجربه‌ای نیستم. ۷ سال است که در لیگ برتر هستم. مقابل استقلال و پرسپولیس به عنوان کاپیتان بازی کرده‌ام و این طور نیست که به خاطر حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر ترس داشته باشم. اما داربی همیشه برای بزرگان دو تیم هم شرایط خاص‌تری داشته است.

* پرسپولیس تا پایان فصل فقط سه بار از آزادی خارج می‌شود. این فرصت چقدر به شما کمک می‌کند؟

گل‌محمدی قبل از بازی با داماش به ما گفت هنوز از قهرمانی در لیگ برتر ناامید نیست. وقتی که سرمربی تیم چنین حرفی می‌زند بقیه بازیکنان تیم هم باید حساب کار دست‌شان بیاید که وضعیت چگونه است. اگر ما بازی عقب‌افتاده‌مان با گهر را ببریم به رتبه ششم جدول می‌رسیم و اگر استقلال را هم ببریم، فاصله‌مان با صدر ۶ امتیاز می‌شود. بعد از آن ۱۳ – ۱۴ بازی به پایان فصل مانده و قهرمانی بسیار دور از دسترس نخواهد بود. البته جام حذفی برای ما در اولویت قرار دارد. باید با قهرمانی در این جام دل هواداران را به دست بیاوریم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.