رفتارهای ترکیه وقیحانه است

جام جم آنلاین: نخست وزیر عراق در یک کنفرانس خبری در مسکو درباره هرگونه دخالت نظامی ناتو در مناقشه مرزی سوریه و ترکیه هشدار داد و تاکید کرد که رفتارهای ترکیه در این باره وقیحانه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، نوری المالکی تاکید کرد که کشورش با هرگونه دخالت نظامی ناتو در سوریه به علت سیاست‌های غلط ترکیه در منطقه که امنیت آن را به خطر می‌اندازد مخالف است.

وی با بیان اینکه ترکیه اساساً با هیچ تهدیدی مواجه نیست گفت: نباید در منطقه جنگی روی دهد و ناتو برای دفاع از ترکیه وارد عمل شود زیرا هیچ خطری ترکیه را تهدید نمی‌کند و آنچه در برخی رسانه‌ها و محافل سیاسی درباره اینکه هواپیماهای سوریه مناطق ترکیه را بمباران کرده‌اند اغراق آمیز است و نباید به جنگ منجر شود.

 نخست وزیر عراق درباره پیامدهای خطرناک دخالت ناتو در سوریه هشدار داد و گفت: چنین اقدامی همه منطقه را با جنگی گسترده مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سیاست ترکیه درباره سوریه غلط و خطرناک است گفت: ترکیه در سیاست‌هایش در منطقه بسیار خطرناک عمل می‌کند که امنیت منطقه را دست‌خوش خطر قرار می‌دهد. ترکیه وقیحانه رفتار می‌کند و گویا به جای مردم سوریه خود را مسئول حل کردن مسائل این کشور می‌داند و تصمیمش را بر آن تحمیل می‌کند. از این رو، جامعه بین‌الملل باید برای متوقف کردن ترکیه اقدام کند.

نوری المالکی افزود: آنکارا تلاش می‌کند ناتو را به دخالت در امور داخلی سوریه سوق دهد که امری خطرناک است زیرا به معنای تکرار سناریوی لیبی در سوریه است. بحران سوریه باید مسالمت‌ آمیز حل شود و در آینده و پس از برقراری امنیت مردم این کشور خود تصمیم گیرنده خواهند بود.

نخست وزیر عراق همچنین ادعاهای آمریکا را درباره اینکه ایران از طریق حریم هوایی عراق به سوریه سلاح ارسال می‌کند رد کرد و گفت: این ادعاهاواقعیت‌ ندارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.