رفع مشکل گوگل کروم در ویندوز هشت

فروردین ۱۴۰۳

مشکل اجرا نشدن گوگل کروم در ویندوز هشت یا یک آموزش ساده قابل حل است.

به گزارش اورژانس IT ممتاز نیوز، گوگل کروم به کاربران ویندوز ۸ اجازه  می دهد، این نرم افزار را به سرعت در محیط مترو آخرین سیستم عامل مایکروسافت، اجرا کنند. در حالی که این ویژگی زیبا برای کاربران علاقه مند به محیط مترو است، بعضی از کاربران مشکلاتی را پس از فعال کردن این گزینه خواهند داشت. 

کاربران باید روی آیکن تنظیمات گوگل کروم کلیک کرده و اگر از ویندوز ۸ استفاده می کنند، پس از این کار گزینه ای به نام «اجرای کروم در وضعیت ویندوز »۸ را خواهند دید. کلیک کردن روی این گزینه، بلافاصله شما را به محیط کاربری مدرن برده و نرم افزار دست کتاپ را می بندد و تمامی زبانه های باز شده را به محیط تمام صفحه موجود برای کاربران ویندوز ۸ منتقل می کند؛ همان طور که گفته شد، این ویژگی فوق العاده ای است اما بسیاری از کاربران با این وضعیت مشکل داشته و نمی توانند به نسخه دسکتاپ باز گردند،چرا که این تنظیم اختصاصی در حالت مترو، عمل نخواهد کرد.

 هر زمان شما روی آیکن دسکتاپ کروم کلیک کنید، به وضعیت مترو نرم افزار خواهید رفت. کاربرانی که می خواهند این مشکل را حل کنند، به یک تنظیم کوچک رجیستری نیاز دارند. بنابراین به صفحه Start رفته و Regedit را تایپ کنید تا ادیتور رجیستری باز شود، سپس به آدرس زیر بروید:

 HKEY_CURRENT_USER\Software\Google\Chrome\Metro 

در سمت راست صفحه شما باید گزینه launch_mode را ببینید که مقدار آن، در حالت نرمال صفر است. دوبار روی آن کلیک کرده و به جای ۰ عدد ۱ را قرار دهید. به این گونه به راحتی به حالت دسکتاپ باز خواهید گشت. اگر خواستید مجدد به حالت مترو برگردید، کافی است این عدد را به صفر برگردانید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.