رفع معضل آلودگی هوا با همکاری وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست میسر است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : استاندار تهران با بیان برنامه‌های بلند مدت برای کاهش آلودگی هوای تهران تاکید کرد که رفع معضل آلودگی هوا با همکاری دستگاه‌هایی نظیر وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست میسر است.

سید حسین هاشمی استاندار تهران در گفت‌وگو با فارس، دربارهٔ تدابیر دولت و استانداری تهران نسبت به آلودگی هوای تهران اظهارداشت: جلسه کمیته بحران آلودگی هوا را هفته قبل تشکیل دادیم که منجر به تعطیلی دبستان و مهدکودک‌ها شد.

استاندار تهران در پاسخ به این سؤال که بعضی کارشناسان معتقدند تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی هوا هیچ تأثیری ندارد، تصریح‌کرد: وقتی آلودگی هوا به درجه اضطرار برسد برای سلامت مردم مضراست؛ این جلسه با توجه به اعلام وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل و پیشگیری‌های لازم از جمله تعطیلی مهدکودک‌ها و دبستان‌ها که آسیب‌پذیری آنها بسیار بالاست، را انجام می‌دهیم.

*اگر آلودگی هوا از اضطرار بگذرد تعطیلی ادارات را مطرح می‌کنیم

وی با تأکید بر اینکه ما طرح زوج و فرد کردن خودرو از درب منزل را که بر اساس نظر شورای عالی ترافیک انجام می‌شود ، ادامه می‌دهیم، افزود: اگر میزان آلودگی از حد اضطرار بگذرد طبیعتاً باید تعطیلی ادارات را به دولت پیشنهاد می‌دهیم تا در جلسه هیئت دولت در این خصوص تصمیم گیری شود.

هاشمی با بیان اینکه نمایندگان تمام دستگاه‌ها در جلسه کمیته بحران حضور دارند، اظهار داشت:‌ نماینده نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، هواشناسی و شهرداری در کمیته بحران شرکت می‌کنندکه همه جهات را بررسی کرده و لازم است با کار موقت، بحران ناشی از آلودگی هوا، کاهش یابد.

*خارج کردن خودروهای فرسوده برای کاهش آلودگی هوا

استاندار تهران در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های بلندمدتی که برای کاهش آلودگی هوا در دستور کار دارید، چیست، گفت: این بحث‌ها باید با وزارت بهداشت و درمان و  سازمان حفاظت محیط زیست نیز مطرح شود؛ یکی از راهکارهای در نظر گرفته شده، خارج کردن خودروهای فرسوده است که به کاهش آلودگی هوا بسیار کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه می توان خودروهای برقی را جایگزین موتورسیکلت‌هایی کرد که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، اظهار داشت: این موارد پیشنهادات استانداری است، اما آلودگی هوا بحث جامعی است که تمام دستگاه‌ها باید در این قضیه کمک کنند .

*اتخاذ تمهیدات میان‌مدت برای آلودگی هوا

هاشمی تأکید کرد: در کنار برنامه‌های فوری و بلند مدت می‌توان تمهیداتی را در میان‌مدت انجام داد تا بحران آلودگی هوا اندکی کاهش یابد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد موضوع آلودگی هوای تهران در دستور کار جلسه فردای هیئت دولت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بنده اطلاعی ندارم اما بعید است در جلسه فردای هیئت دولت در زمینه آلودگی هوا بحثی شود؛ هفته قبل ما این بحث را انجام دادیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.