رقابت امنیتی اندروید و ویندوز

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

سطح امنیتی اندروید در سال ۲۰۲۴ با سطح امنیت ویندوز در سال های بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ برابری می کند. این گفته متخصصان امنیتی است. نظر شما چیست؟
 
این متخصصان معتقدند مایکروسافت از همان اوایل انتشار یافتن و آغاز به کار ویندوز ۹۸ یک روش حرفه ای و مناسب را برای تامین امنیت ویندوز پیش گرفته و با انتشار یافتن هفتگی اصلاحیه های امنیتی گام بلندی در تامین امنیت ویندوز برداشته است. شاید وقت آن رسیده که گوگل هم به دنبال برتری از مایکروسافت به فکر ارائه اصلاحیه های امنیتی و تعمیر حفره های امنیتی اندروید بیفتد. اما متاسفانه در حال حاضر گوگل هیچ اقدام اساسی و خاصی به منظور رفع حفره های امنیتی کشف شده در فاصله بین انتشار یافتن دو نسخه اندروید نمی کند. به عنوان مثال حفره امنیتی Bluebox که به سرعت فراگیر و کشف شد، سه روز بعد توسط گوگل اعلام و اصلاحیه مربط به این نقطه ضعف تنها برای تعداد محدودی گوشی موبایل منتشر و برای هیچ نوع تبلتی منتشر نشد. این متخصصان معتقدند در شرایطی که در هر دقیقه یک تهدید تازه متولد می گردد، چنین عملکردی به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرش نیست.
 
افزون بر این هکرها علاوه بر سودجویی از فروشگاه های برنامه های اندروید به دنبال راه های زیرکانه تری برای نفوذ به گوشی های موبایل، نیز می باشند. از این رو به نظر می رسد گوگل نیازمند یک روش امنیتی کوتاه مدت است تا بتواند در مدت زمان کوتاهی کلیه نسخه های اندروید را پوشش دهد. چراکه اگرچه گوگل به صورت پراکنده اقدامات خاصی را برای بهبود امنیت اندروید انجام داده است اما این اقدامات بیشتر در نسخه ۴٫۱ این سیستم عامل جمع شده است. در حالیکه تنها ۳۸ درصد از کاربران اندروید از این نسخه استفاده می کنند و نزدیک به ۶۰ درصد آنها نسخه های قدیمی تر آن را دارند.
 
امنیت یک نبرد بی پایان است
 
منتقدان گوگل معتقدند پاسخ هر سه شنبه مایکروسافت به مشکلات محصول خود نشان دهنده این نکته است که صرف نظر از اینکه کدام یک از این اصلاحیه ها در سیستم کاربران نصب و اجرا می گردد، مایکروسافت امنیت کاربران را جدی گرفته و از آنها محافظت می کند. گوگل نیز دقیقاً نیازمند دستیابی به چنین رویکردی است و باید انتشار یافتن وصله های امنیتی خود را حداقل از نسخه ۲٫۱ که ۵/۱ درصد از بازار را در دست دارد تا نسخه ۴٫۱ آغاز کند. در غیر این صورت باید منتظر بود و دید که اندروید زیر انبوهی از حملات هکری دفن شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.