رقابت علیزاده با قهرمانان جهان و المپیک برای کسب سهمیه کشتی فرنگی

اتحادیه جهانی کشتی اسامی ۴۷۴ کشتی‌گیر حاضر در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در بلغارستان را منتشر کرد و ناصر علیزاده به عنوان نماینده ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی معرفی شده است.

به گزارش ممتازنیوز، رقابت‌های جهانی کسب سهمیه المپیک در کشتی آزاد و فرنگی مردان و کشتی زنان به عنوان آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک توکیو از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت به میزبانی صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود و ۴۷۴ کشتی‌گیر از ۸۴ کشور جهان در این رقابت‌ها به میدان خواهند رفت.

نفرات فینالیست این رقابت‌ها جواز المپیک توکیو را برای کشورشان بدست می‌آورند تا تعداد المپیکی‌های هر وزن به عدد ۱۶ برسد.

تاکنون ۶ سهمیه در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان (نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک)، فینالیست‌های رقابت‌های گزینشی پان آمریکن (۲ نفر)، فینالیست‌های گزینشی اروپا (۲ نفر)، فینالیست‌های گزینشی آفریقا و اقیانوسیه (۲ نفر) و فینالیست‌های رقابت‌های گزینشی قاره آسیا (۲ نفر) موفق به کسب سهمیه المپیک برای کشورهای خود شده‌اند و با احتساب ۲ فینالیست رقابت‌های جهانی گزینشی در بلغارستان، این تعداد به ۱۶ نفر در هر وزن خواهد رسید.

اتحادیه جهانی کشتی اسامی ۴۷۴ کشتی گیر معرفی شده از سوی ۸۴ کشور جهان برای حضور در رقابت های جهانی گزینشی المپیک به میزبانی بلغارستان را اعلام کرد که در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی نام ناصر علیزاده فرنگی کار جوان و با آتیه ایران برای کسب تنها سهمیه باقیمانده کشتی ایران به چشم می خورد.

علیزاده که چندی پیش در نخستین حضور خود در رقابت های بین المللی با اقتدار به مدال طلای آسیا رسید اینبار در ماموریتی سخت باید مقابل کشتی گیران مطرح جهان برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک به میدان برود.

بر اساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی، داویت چاکوتادزه دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ از روسیه، متهان باشار دارنده ۲ طلای جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از ترکیه، آرتور شاهینیان دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۸ از ارمنستان، زورابی داتوناشویلی دارنده مدال طلای اروپا ۲۰۲۴ از صربستان و کریستوفر برگ دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال اروپا از سوئد جدی ترین رقبای علیزاده در راه رسیدن به کسب سهمیه المپیک هستند.

اتحادیه جهانی کشتی اسامی ۳۱ کشتی گیر را در این وزن منتشر کرده که در این میان تنها ژاپن نام دو کشتی گیر را ارائه کرده که یکی از آن ها به میدان خواهد رفت.

پیش از این عنوان شد رامین طاهری دیگر گزینه ایران در این وزن است اما نام وی در این لیست وجود ندارد.

حسین نوری نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت های گزینشی قاره آسیا بود اما در حالیکه کار بسیار ساده ای برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک داشت در ثانیه های پایانی مقابل حریف گمنام چینی شکست خورد و از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند.

کشتی فرنگی ایران تاکنون ۵ سهمیه دیگر را کسب کرده و آخرین سهمیه باقیمانده در وزن ۸۷ کیلوگرم است. کشتی آزاد ۶ سهمیه کامل المپیک(۳ سهمیه در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ و ۳ سهمیه در رقابت های آسیایی گزینشی المپیک) را از آن خود کرده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.