رقابت وبلاگ‌نویسان حوزوی در یک مسابقه وبلاگ‌نویسی

خبرگزای آریا- مدیر اداره امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه قم از برگزاری مسابقه وبلاگ­نویسی معارفی و علمی- پژوهشی با شرکت حوزویان و افراد غیر حوزوی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت­الاسلام حجت­الله مهدی­زاده، با اشاره به برگزاری مسابقات علمی- پژوهشی در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم، اظهار داشت: در این مجتمع، مسابقات مشابهی نیز به همت معاونت های فرهنگی- تربیتی و آموزشی برگزار می­گردد، اما مسابقات ما رنگ و بوی پژوهشی دارد.
وی، مسابقه وبلاگ­نویسی را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به اهمیت نشر و گسترش معارف قرآن و اهل­بیت(علیهم­السلام) در فضای مجازی و انجام کارهای علمی و تحقیقی در آن، تصمیم گرفتیم تا     مسابقه ای   با عنوان “وبلاگ­نویسی” با رویکرد معارفی و علمی- پژوهشی را برگزار نماییم.
حجت­الاسلام مهدی­زاده ادامه داد: در این مسابقه وبلاگ­نویسی، هیچ محدودیتی برای شرکت­کنندگان وجود ندارد و وبلاگ­نویسانی غیر حوزوی نیز می­توانند در این مسابقه جذاب شرکت نمایند.
مدیر اداره امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه اضافه کرد: صاحبان وبلاگ­های علمی- پژوهشی که در زمینه علوم معارفی فعالیت می­کنند، می­توانند با احراز هویت حقوقی خود در ارائه وبلاگ مورد نظر، در این مسابقه شرکت کنند.

موضوعات مسابقه
وی با اشاره به این که این مسابقه در دو سال گذشته نیز برگزار شده که با استقبال بسیار وبلاگ نویسان همراه بوده است، خاطرنشان کرد: وبلاگ­نویسان، باید در موضوعات “انتظار”، “وظایف منتظران و ویژگی­ های جامعه منتظر”، “وحدت امت اسلامی و حکومت واحد جهانی”، “بیداری اسلامی”، “ولایت فقیه”، “سیره عبادی و سیره اقتصادی امام هادی(ع)” ، “فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی”، “عرفان های نوظهور” و “پاسخ به سؤالات و شبهات گوناگون دینی”، وبلاگ­های خود را ارائه دهند.

*۲۰ شهریور؛ آخرین مهلت ارسال آثار
حجت­الاسلام مهدی­زاده با بیان این که ارائه محتوای علمی مناسب با نیاز جامعه و ساختار و شکل مناسب وبلاگ نیز دارای اولویت و امتیاز می باشد، تأکید کرد: برای این که افراد شرکت­کننده بتوانند به وبلاگ­های خود سروسامان بیشتری دهند، مهلت ارسال آثار را تا ۲۰ شهریور در نظر گرفته ایم؛ براین اساس علاقمندان می­توانند برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره ۷۱۸۲۵۰۴-۰۲۵۱ تماس حاصل نمایند.
مدیر اداره امور پژوهشی مجتمع آموزش عال فقه، با اشاره به شکل ارزیابی از وبلاگ­های ارائه شده، گفت: با توجه به این که شماری از همکاران ما در این مجتمع از فعالان فضای مجازی محسوب می­شوند، تلاش می­کنیم تا از آنها برای ارزیابی آثار استفاده نماییم.
وی، ملاک های ارزیابی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: حجم و نفوذپذیری محتوای ارائه شده بر مخاطب و استفاده از منابع متقن و قالب و میزان مناسب بودن ساختار ظاهری سایت با محتوا، از ملاک­های ارزیابی این آثار می­باشد.
حجت­الاسلام مهدی­زاده، با اشاره به آثار در خور توجه طلاب مجتمع آموزش عالی فقه در فضای مجازی، ادامه داد: در سال گذشته، شش انجمن از چهارده انجمن مجتمع، از انجمن های برتر المصطفی شناخته شدند که همه آنها سایت­های پژوهشی در خور توجه دارند.
مدیر اداره امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه افزود: برای نمونه، می­توان به سایت انجمن فقه قضایی که به عنوان انجمن برتر جامعه­المصطفی نیز شناخته شده است، با آدرس www.alqaza.com  یاد کرد که تاکنون نزدیک به دو میلیون بازدیدکننده از کشورهای متنوع دنیا داشته است.

*برگزاری مسابقه علمی “آخرین منجی”
وی، مسابقه علمی “آخرین منجی” را از دیگر مسابقاتی دانست که اکنون در مرحله فراخوان آثار به سر می­برد و گفت: شکل شرکت در این مسابقه علمی که مهلت ارسال آثار آن تا پایان تیرماه تعیین شده است، پاسخ به یکی از سئوالات “مسأله امامت در مکتب شیعه، کلامی و از اصول دین می باشد و یا فقهی؟”، “نصب امام معصوم(ع) چگونه باید باشد؟”، “مفهوم واقعی معرفت امام و راه های معرفت و والاترین راه شناخت امام عصر(عج) چیست؟”، “شناخت امام(ع) در حیات انسان چه آثاری دارد؟”، “حقیقت انتظار و شرایط تحقق آن در مکتب اهل­بیت(علیهم السلام) و مراحل کمال و فضائل منتظران و آثار فردی و اجتماعی انتظار چیست؟”و “منظور از دولت کریمه و مدینه مهدوی(عج) چیست؟ ویژگی­های آن را بیان کنید”، با محوریت کتاب «امام مهدی، موعود موجود»، اثر آیت­الله العظمی جوادی آملی می­باشد.
حجت­الاسلام والمسلمین مهدی­زاده، در پایان با بیان این که در گذشته، مسابقاتی مانند کتاب اصول کافی، توحید مفضل، پرتو پژوهش در این مجتمع برگزار شده است، خاطرنشان کرد:در آینده نیز در نظر داریم تا با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و اینترنت، مسابقات پژوهشی بیشتری را در این حوزه برگزار نماییم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.