رقابت ۴۷۰۰ هزار اثر در پنجمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد

۰۱م آذر ،

تهران / واحد مرکزی خبر / مکتوب /۰۹/۰۱
دبیر پنجمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: چهار هزار و ۷۰۲ اثر در این دوره برای بدست آوردن این جایزه ادبی رقابت کردند.
به گزارش خبرنگار ما؛ آقای حمیدزاده در آیین پایانی پنجمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد افزود: از این تعداد ۱۶۰۱ عنوان در حوزه داستان، ۱۰۳۰ عنوان در حوزه نقد ادبی ، ۱۲۰۱ عنوان در حوزه تاریخ نگاری و ۸۸۰ عنوان در حوزه مستندنگاری بودند.
وی با اشاره به اینکه آثار رسیده در این دوره نسبت به دوره قبل ۱۵۲ اثر کمتر بود گفت: با توجه به وضعیت کاغذ انتظار داشتیم تعداد آثار شرکت کننده بیشتر از این کاهش یابد.
حمیدزاده افزود: در دوره اول که برای دو سال ۸۵ و ۸۶ بود حدود سه هزار و ۷۵۰ اثر و در دوره دوم ۱۸۵۰ اثر و در دوره سوم ۲۹۷۰ اثر ، در دوره چهارم که پارسال بود ۴۸۵۴ و امسال در دوره پنجم ۴۷۰۲ اثر برای بدست آوردن جایزه ادبی جلال آل احمد شرکت کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد اور شد : جایزه ادبی جلال آل احمد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است و در حوزه داستان،‌ نقد ادبی ، مستندنگاری و تاریخ نگاری برگزار می گردد.
دبیر پنجمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با بیان اینکه آثار رسیده به این دوره با وسواس خاصی زیر نظر هیأت علمی داوری شده است افزود: اگر میانگین امتیازات هر اثر بیش از ۹۰ باشد به عنوان «برگزیده» و اگر بین ۸۰ تا ۹۰ باشد «شایسته تقدیر» می گردد.
وی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جایزه اثر «برگزیده» ۱۱۰ سکه و برای آثار «شایسته تقدیر» ۲۵ سکه بهار آزادی است.
حمیدزاده با بیان اینکه در این دوره هیچ اثری به عنوان «برگزیده» انتخاب نشد افزود: در حوزه تاریخ نگاری نیز هیچ اثری حائز امتیاز لازم نشد.
وی اضافه کرد: در حوزه داستان یک اثر ، در حوزه نقد ادبی دو اثر به صورت مشترک و در حوزه مستند نگاری در گروه خاطرات یک اثر و در گروه زندگینامه های غیرداستانی دو اثر «شایسته تقدیر» شدند.
مراسم پایانی پنجمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ هنر و معماری برگزار شد و صاحبان آثار منتخب معرفی و با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شدند.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.