رقیب همجنس‌باز برلوسکنی در انتخابات/ پایان ۴۸ ساعته جنگ در حلب!

رقیب همجنس‌باز برلوسکنی در انتخابات

– خبرگزاری آکی ایتالیا در گزارشی اعلام کرد: “سیلویو برلوسکنی” در انتخابات سال ۲۰۲۴ با رقیبی همجنس باز رویاریی خواهد کرد.

بنابر این گزارش، “نیچی وندولا” از رهبران احزاب چپ ایتالیا که پیش از این اعلام کرده همجنس باز است، اخیرا برای انتخابات سال ۲۰۲۴ ایتالیا (انتخاب نخست وزیر) اعلام نامزدی کرده است.

رویارویی این دو در انتخابات سال ۲۰۲۴ از این جهت جالب توجه که برلوسکنی و وندولا کاملا از لحاظ شخصیتی و رفتاری متفاوت هستند و با هم تنقاضات آشکاری دارند.

قطر مامور میانجیگری میان ایران و یمن!

–  در حالی که اخیرا تحلیلگران و شخصیتهای یمنی اتهام پراکنی ها علیه جمهوری اسلامی ایران درباره جاسوسی از یمن را زیر سوال برده اند، روزنامه الشرق الاوسط امروز نیز به سیاق اخبار همیشگی خود در گفتگو با یک منبع بلندپایه یمنی و البته بی نام و نشان ادعا کرد: قطر در نظر دارد پس از بحرانی شدن روابط ایران و یمن میان این دو کشور میانجیگری کند.

الشرق الاوسط در ادامه پا را فراتر نهاده و حتی مدعی شده که درخواست میانجیگری قطر در روابط دو کشور از سوی طرف ایرانی مطرح شده است!

خاطرنشان می شود علی البخیتی” تحلیلگر یمنی اخیرا در مقاله ای که امروز با عنوان “پشت پرده اتهامات وارد علیه ایران درباره جاسوسی در یمن” ، تاکید کرد: طی روزهای اخیر شدت اتهامات رسمی و غیر رسمی علیه ایران درباره جاسوسی در یمن، به صورت همزمان از سوی رسانه های رسمی و برخی روزنامه های و سایتهای یمنی و حاشیه خلیج فارس افزایش پیدا کرده است.  وی با اشاره به اینکه یمن هم اکنون کشوری مستقل محسوب نمی شود و حتی دستگاههای اطلاعاتی آن زیر نظر کشورهای دیگر قرار دارد، تاکید کرد: آیا دلیلی هم برای توجیه این اتهامات وجود دارد؟ آیا چیزی وجود دارد که ایران از آن در یمن جاسوسی کند؟ اماکن استراتژیک و حساس مهم برای ایران در یمن  کجا هستند؟ از سوی دیگر می توان این سوالات را مطرح نمود؛آیا مسئله ای به عنوان امنیت ملی در یمن وجود دارد؟ راز بهبود روابط یمن و عربستان پس از طرح اتهامات اخیر علیه ایران از سوی صنعا چیست؟

MBC تمجید از حزب الله را سانسور کرد!

شبکه MBC تحت مالکیت شاهزادگان سعودی بخشی از یک سریال مصری را که در آن به صورت واضح از مقاومت حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی تمجید می شد را سانسور کرد.

به گزارش القدس العربی در قسمت پایانی سریال موسوم “گروه ناجی عطاالله”، “عادل امام” هنرمند مصری از مقاومت حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی تمجید می کند که این بخش از سریال در نسخه پخش شده از سوی MBC حذف شده است.

خاطرنشان می شود شبکه های دیگر جهان عرب از جمله المصریه این قسمت از سریال را بدون دخل و تصرف پخش کرده بودند.

حمله هکرها به خبرگزاری رویترز

– خبرگزاری رویترز اعلام کرد که روز گذشته یک گروه از هکرها به سایت این خبرگزاری حمله کرده و مصاحبه ای دروغین با سرهنگ “ریاض الاسعد” فرمانده ارتش آزاد سوریه را در سایت قرار داده اند.

ریاض الاسعد در این گفتگو از عقب نشینی مخالفان از حلب خبر داده بود. رویترز پس از چند ساعت توانست این مصاحبه را از خروجی خود حذف کند و تکذیبه ای نیز در این زمینه منتشر کرده است.

پایان ۴۸ ساعته جنگ در حلب!

– سرهنگ “عبدالجبار العکیدی” از سران مخالفان مسلح سوری در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط با تکذیب گزارشها درباره انتقال موشکهای زمین به هوا به مخالفان، ادعا کرد: اگر این نوع موشکها به دست ارتش آزاد سوریه برسد، می توانیم ۴۸ ساعته جنگ در حلب را به نفع خودمان خاتمه دهیم.

این فرمانده مخالفان سوری در حالی تجهیز ارتش آزاد سوریه به موشکهای زمین به هوا را تکذیب کرده که اخیرا شبکه خبری NBC در گزارشی از انتقال موشکهای زمین به هوا از ترکیه برای مخالفان سوری خبر داده بود.

الشرق الاوسط امروز همچنین در گزارشی با ادعای جدایی برخی مقامات ارشد سوری از نظام اسد، اعلام کرده که این شخصیتها اطلاعات نظامی ویژه ای از ارتش سوریه در اختیار دارند.

چهار جانشین احتمالی کوفی عنان

روزنامه السفیر لبنان امروز در گزارشی “میگل آنخل موراتینوس” دیپلمات کهنه کار اسپانیایی، “مارتی اهتیساری” برنده فنلاندی جایزه صلح نوبل، “کارلا دل پونتی” فعال حقوق بشری سوئیسی و “استفان دومیستورا” فرستاده سازمان به افغانستان را دارای شانس جانشینی کوفی عنان به عنوان فرستاده سازمانملل در امور سوریه مطرح کرد.

این روزنامه رقابت جانشینی عنان را میان موراتینوس و اهتیساری شدیدتر عنوان کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.