رمز امر به معروف و نهی از منکر، عمل خود مسوولان است

۲۸ آبان ،

93-6.jpg

وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین رمز امر به معروف و نهی از منکر آن است که خود مسوول به آن معروف عمل کند.

به گزارش تفسیری خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا حاجی‌بابایی در همایش «شوراهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه‌ها» اظهار کرد: در نظام هستی هیچ چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد و هر چه که هست در این موضوع تعریف شده و آنچه که امروز در اهداف عاشورای امام حسین (ع) می‌بینیم، همان امر به معروف و نهی از منکر است که در بلندترین نقطه و بسیارزیبایی شکل گرفته است.

وی افزود: امام حسین (ع) در کربلا کاری کرد که همه انسانیت و تربیت و امر به معروف و نهی از منکر در نهایت بسیارزیبایی به تصویر کشیده شد.

حاجی‌بابایی گفت: از نظر ما کربلا حزن‌انگیزترین اتفاق تاریخ است، این در حالی است که از لحاظ تربیت، انسانیت و امر به معروف و نهی از منکر در بلندترین نقطه قله قرار گرفته است و اگر عاشورا نبود چیزی از اسلام نمی‌ماند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امام حسین (ع) خدا را به عنوان راه خود انتخاب کرد، تصریح کرد: امروز در دنیایی که قدرت بدون عدالت، سیاست بدون مشروعیت، آزادی بدون مسوولیت و تبلیغ بدون حقیقت وجود دارد، انقلاب اسلامی به عنوان یک نمادی از عدالت، مشروعیت، مسوولیت و حقیقت پا به عرصه گذاشته است و همه اساس انقلاب اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

حاجی‌بابایی گفت: امام (ره) انقلاب خود را بر اساس امر به معروف و نهی از منکر بنا و عبادت جمعی را به عبادت فردی تبدیل کرد، چرا که عبادت فردی وقتی ماندگار می‌شود که عبادت جمعی شکل گرفته باشد و اسلام مترقی‌ترین مذهب و آیینی است که کار مردم را به وسیله خود مردم انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: روزی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نباشد، انقلاب نیز نمی‌ماند و بزرگترین موضع نظام جمهوری اسلامی ایران، بحث امر به معروف و نهی از منکر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ستون خیمه امر به معروف و نهی از منکر، انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: کسی نمی‌تواند امر به معروف کند، در حالی که به خداوند عشق نداشته باشد.

حاجی‌بابایی بزرگترین رمز را امر به معروف و نهی از منکر در نظام انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: برای اینکه بهترین معروف تبدیل به عمل شود، خود مسوولان باید به آن عمل کنند.

وی تاکید کرد: باید قدرت همراه با عدالت، سیاست همراه با مشروعیت، آزادی با مسوولیت و تبلیغ همراه با حقیقت باشد و این چهار عنصر از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.