رهاسازی لاک پشت های دریایی در پارک دریایی بوشهر

۰۵خردادماه،

اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر با همکاری واحد های صنعتی اقدام به نجات لاک پشت ها از آبگیر ها نموده و پس از پلاک گذاری آنها را در سواحل پارک ملی نای بند رها سازی نمود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  رئیس محیط زیست نای بند گفت: تا کنون تخمگذاری سه گونه لاک پشت دریایی (سبز،نوک عقابی و زیتونی) در سواحل پارک ملی دریایی نایبند ثبت شده است که یک گونه بیشتر از دیگر سواحل استان را به خود اختصاص داده است.
 
مصطفی موذنی اضافه کرد: اولین پارک ملی دریایی ایران بواسطه در بر داشتن زیستگاههای دریایی مناسب مانند اجتماعات مرجانی و بستر های علف های دریایی مکانی فوق العاده جهت تغذیه لاک پشت های دریایی می باشند؛ همچنین وجود سواحل ماسه ای بکر در مجاورت محل تغذیه، نای بند را تبدیل به یکی از نقاط مهم ساحلی برای تخمگذاری و لانه گزینی این موجودات  در معرض خطر انقراض نموده است.
وی ضمن اشاره به اینکه لاکپشت های دریایی از سواحل منطقه نای بند و عسلویه جهت تغذیه و تولید مثل استفاده می کنند اظهار داشت: در سالهای اخیر با توجه به توسعه صنعتی در منطقه عسلویه و احداث آبگیر های صنعتی در منطقه، این موجودات منحصر به فرد با خطر انقراض مواجه  شده اند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.