رهبران مقاومت:سفرمشعل به غزه سبب تحقق وحدت ملی

۱۸م آذر ،

رهبران مقاومت فلسطین در نوار غزه سفر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به نوار غزه را گامی مهم در مسیر تحقق وحدت ملی فلسطین دانستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ، محمود الزهار از رهبران بلندپایه جنبش حماس در غزه گفت: « من معتقدم سفر خالد مشعل به غزه گام مهمی در مسیر اجرای آشتی ملی فلسطین است و تحقق نهایی آن نیز به زمان نیاز دارد.»
صلاح بردویل از دیگر رهبران جنبش حماس در نوار غزه گفت: « ما به خالد مشعل خوش آمد می گوییم ، جنبش حماس از این سفر استقبال می کند و آن را یکی از نتایج پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم اشغالگر اسرائیل در جنگ هشت روزه می داند و از سوی دیگر با توجه به این که رهبران فلسطینی وابسته به تمام گروه های مقاومت در نوار غزه به استقبال مشعل آمدند موید تقویت همکاری ، هماهنگی و همدلی میان آنان است.»
سامی ابوزهری نیز سفر مشعل به غزه را پیروزی بزرگی برای مردم فلسطین توصیف کرد و آن را اجرای عمل حق فلسطینیان در بازگشت به سرزمین مادری شان دانست.

سفر خالد مشعل به غزه ، نقطه عطف بسیار مهمی در تاریخ فلسطین

 کارشناس مسایل سیاسی فلسطین در نوار غزه در گفتگو با شبکه المیادین گفت:سفر خالد مشعل به نوار غزه ، نقطه عطف بسیار مهمی در تاریخ فلسطین است.
حسن عبدو گفت: « سفر مشعل به غزه اتفاق تاریخی مهمی است زیرا مقاومت اولین بار توانست امنیت واقعی را بر نوار غزه حاکم کند. آتش بس موجود بین غزه و اسرائیل برای غزه امنیت کامل را به ارمغان آورده و این امنیت در مقابل امنیت اسرائیلی ها ایجاد شده است. مانند چنین آتش بس و توافقی میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکنون وجود نداشته است. این بزرگترین دستاوردی است که مقاومت فلسطین در جنگ اخیر کسب کرد زیرا توانست امنیت کاملی را در غزه اجرا کند. همین عامل سبب شده است که رهبران مقاومت فلسطین امروز به غزه آمد و شد کنند این دستاورد بزرگی برای مقاومت است.»
عبدو افزود: مشعل و هیئت همراه وی با سفر به نوار غزه توانست محاصره این منطقه را بشکند و دستاور بزرگی خلق کند.

سفر مشعل به غزه سبب تقویت جایگاه حماس
استاد علوم سیاسی دانشگاه الازهر در غزه هم گفت:به نظر من سفر خالد مشعل نشان دهنده به رسمیت شناخته شدن حماس در منطقه و در بین کشورهای عربی و نیز به رسمیت شناخته شدن جایگاه حماس در عرصه سیاسی در فلسطین است. این سفر سبب خواهد شد که حماس در عرصه منطقه ای و بین المللی بیشتر به رسمیت شناخته شود.

 


 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.