رهبر ارشد طالبان پاکستان کشته شد

در حمله هوایی ناتو به شرق افغانستان، دست‌کم ۱۲ شبه‌نظامی از جمله “ملا دادالله” از رهبران ارشد طالبان پاکستان جان باختند.
 مسئولان اطلاعاتی پاکستان و مقامات افغان از کشته شدن “ملا دادالله” یک رهبر طالبان پاکستان در منطقه قبایلی “باجور” پاکستان خبر دادند.

“سید فضل‌الله واحدی” استاندار ولایت “کنر” افغانستان عنوان کرد که مولوی داد‌الله، معاونش و ۱۲ تن از افرادش بر اثر حمله هوایی روز گذشته ناتو کشته و هفت تن دیگر زخمی شد‌ند.

همچنین “اسلم گل مجاهد” از مقامات ولایت کنر از کشته شدن ۲۰ نفر از جمله ملادادالله در این حمله خبر داد و این در حالی است که مقامات اطلاعاتی پاکستان عنوان کردند که در این حمله ۱۹ تن از جمله دادالله کشته شدند.

گزارش‌ رسانه‌های پاکستانی حاکی از آن است که هواپیماهای ناتو مخفیگاه ملا داد‌الله را در کوه‌های “شیگل” هدف حمله قرار دادند که بر اثر آن شبه‌نظامیان طالبان وابسته به گروه مولوی داد‌الله جان باختند.

به گفته مقامات اطلاعاتی پاکستان که نخواستند نامشان فاش شود، این حمله پس از آن صورت گرفت که ده‌ها تن از شبه‌نظامیان طالبان پاکستان به یک پست نگهبانی در منطقه “سالارزی” از توابع باجور که توسط عوامل ضد طالبانی اداره می‌شد حمله کردند.

گفته می‌شود که در این حمله، شش شبه‌نظامی و ۲ تن از نیروهای امینتی پاکستان کشته و چهار نفر از افراد قبایل منطقه نیز زخمی شدند.

درگیری بین سربازان ارتش و شبه‌نظامیان ساعت‌ها ادامه داشت و پس از آن، “احسان‌الله احسان” سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با “آسوشیتدپرس” مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ملا داد‌الله فرمانده طالبان پاکستان در منطقه باجور است؛ وی اهل “مهمند دره” از مناطق مرزی بین افغانستان و منطقه باجور ایجنسی از مناطق قبایلی پاکستان می‌باشد.

این فرمانده طالبان متهم است که یک سال پیش ۳۰ دانش‌آموز را در منطقه باجور ایجنسی گروگان گرفته بود.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.