رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه، کشورهای اسلامی را به اتحاد دعوت کرد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، کامالاک امروز پس از بازگشت از سودان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برخی از مشکلات کشورهای اسلامی گفت کشورهای اسلامی نباید با یکدیگر درگیر شوند و به کشورهای خارجی اجازه دخالت در امور داخلی خود را بدهند، تنها راه حل برای تحقق این امر وحدت و اتحاد میان کشورهای اسلامی است.

کامالاک با اشاره به سخنان ‘ کاندولیزا رایس ‘ وزیر وقت امور خارجه آمریکا در سال ۲۰۰۳ ( ۱۳۸۲ ) مبنی بر اینکه نقشه ۲۲ کشور در خاورمیانه باید تغییر کند ، اظهارداشت: منظور رایس از این کشورها ، کشورهای اسلامی بود، سودان یکی از این کشورهاست، هم اکنون در سودان برادران با یکدیگر درگیر هستند، با تقسیم سودان، هم اکنون برخی از خانواده ها در سودان و برخی دیگر در سودان جنوبی زندگی می کنند.

رهبر حزب اسلامگرای سعادت با انتقاد از مواضع ترکیه در گرایش به اتحادیه اروپا اظهارداشت: ترکیه می تواند جایگاه مناسبی در جهان اسلام بدست آورد ولی متاسفانه دولت این کشور به غرب گرایش پیدا کرده که این اشتباه است.

کامالاک به روابط ترکیه و سودان اشاره کرد و اظهارداشت: روند اخذ روادید از ترکیه برای سفر به سودان نشان دهنده روابط نامطلوب آنکارا و خارطوم است.

وی افزود:برای اخذ روادید سفر به سودان در ترکیه، یک ماه و یا حتی بیشتر باید در انتظار باقی ماند در صورتی که در کمتر از یک هفته در سودان برای سفر به ترکیه روادید صادر می شود. این امر نشان می دهد که ترکیه روابط نه چندان مطلوبی با یک کشور مسلمان دارد.

خاورم * ۲۳۰ **۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۳۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.