رهن آپارتمان‌ لوکس فقط ۱۰۰ میلیون تومان!

دنیای اقتصاد: اجاره آپارتمان های لوکس متراژ بزرگ در محله های منطقه یک تهران اغلب حدود ۱۰۰ میلیون تومان به صورت رهن کامل است.

 این نرخ نشان می‌دهد دارندگان ۱۰۰ میلیون تومان پول نقد به راحتی می‌توانند مزه واقعی «اجاره‌نشینی، خوش‌نشینی» را در پایتخت احساس کنند.

شواهد در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی در محله‌های مختلف تهران، نشان می‌دهد که ۱۰۰ میلیون تومان بودجه برای رهن کامل یک واحد مسکونی مبلغ بی ارزشی نیست، بلکه این مبلغ توسط افرادی که از قدرت مالی نسبتا بالایی بهره‌مند هستند برای اجاره چنین واحدهایی هزینه می‌شود.

ممکن است متراژ واحد مسکونی مورد نظر در محله‌های مرغوب تهران با در نظر گرفتن ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان رهن بیش از ۲۰۰ مترمربع نباشد، اما ناگفته نماند که بسیاری از مستاجران و حتی متقاضیانی که در بازار مسکن توانایی خرید واحدی متناسب با بودجه متوسط را دارند، ترجیح می‌دهند مبلغ خرید یا رهن واحدی با متراژ بزرگ‌تر در دیگر محله‌ها را با خوش‌نشینی در محله های درجه یک تهران هزینه کنند.

البته طی دو روز گذشته بزرگ‌ترین متراژ واحدی که با ۱۰۰ میلیون تومان در محله های مرغوب تهران قابل رهن بود به یک واحد مسکونی ۲۳۰ متری در محله یوسف آباد مربوط می‌شد.

 از سوی دیگر در حال حاضر میانگین اجاره بهای واحدهای مسکونی (بین ۶۰ تا ۱۰۰ متر مربع) درسطح شهر تهران به طور میانگین حدود ۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان پیشنهاد می‌شود. کوچک‌ترین واحدی که با ۱۰۰ میلیون تومان قابلیت رهن دارد، در خیابان شریعتی معرفی شده است. این واحد ۸۵ متر مربع و نوساز است.   

  


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.