روابط ایران و قرقیزستان باید تا بالاترین سطح افزایش پیدا کند

به گزارش خبرگزاری مهر، عاقل بیک جبارف، وزیر دارایی جمهوری قرقیزستان پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار لاریجانی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در قرقیزستان و پیروزی الماز بیک آتامبایف، روند توسعه دموکراسی در این کشور را مثبت و دلگرم‌کننده خواند و نسبت به تداوم پیشرفت و آبادانی قرقیزستان در آینده اظهار امیدواری کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با خوب و دوستانه توصیف کردن روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان گفت: مناسبات فی‌مابین دو کشور در زمینه اقتصادی و بازرگانی رو به رشد است و باید با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت‌های موجود این روابط را تا بالاترین سطح ممکن افزایش داد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشتراکات دینی و راهبردی دو کشور، لزوم تقویت همکاری‌ها و رایزنی‌های متقابل را یادآور شد و افزود: مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به نقش مراودات پارلمانی در توسعه و گسترش روابط میان کشورها، از هرگونه گسترش مناسبات و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور حمایت می‌کند و آن را ضروری می‌داند.

در ادامه این دیدار عاقل بیک جبارف وزیر دارایی جمهوری قرقیزستان با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفت‌وگو مسوولان ایرانی، روند توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف را مفید و رو به رشد توصیف کرد و افزود: ظرفیت‌های مختلفی برای گسترش روابط در زمینه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور وجود دارد که باید از تمامی آنها بهره گرفت.

وی با اشاره به اهتمام رهبران سیاسی کشور متبوع خود به توسعه و گسترش روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری قدرتمند و مسلمان در منطقه، بر لزوم افزایش همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کرد.

وزیر دارایی قرقیزستان در ادامه با تحسین پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف، خواستار بهره‌مندی کشور خود از این دستاوردها شد.

وی در پایان این دیدار افق روابط دو کشور در زمینه‌های علمی، فنی و اقتصادی را روشن خواند و نسبت به افزایش مبادلات فی‌مابین اظهار امیدواری کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.