روایتهای مختلف از مرگ عمر سلیمان/ نقشه درگیریهای دمشق در الشرق‌الاوسط

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های مختلف جهان هر روز خبرها و ادعاهایی را درباره جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسائل عرصه بین الملل منتشر می کنند که در این گزارش به مهمترین آنها می پردازیم.

روایتهای مختلف از مرگ عمر سلیمان

این روزها در رسانه های عربی روایتهای مختلفی درباره مرگ عمر سلیمان رئیس سرویس اطلاعاتی رژیم مبارک منتشر می شود. در حالی که اعلام شده سلیمان ۶۷ ساله  صبح روز پنج شنبه گذشته در بیمارستانی در ایالت کلیولند جان سپرده، اما برخی معتقدند وی قربانی یک توطئه شده است.

برخی منابع مصری ادعا می کنند عمر سلیمان قربانی توافق نظامیان ارشد مصر با اخوان المسلمین شده و کشته شدن وی به منزله نهایی کردن این توافقات بوده است. این در حالی است که برخی دیگر از رسانه های مصری اخبرا عجیب تری منتشر کرده اند. این رسانه ها با استناد به جنازه متورم شده معاون مبارک ادعا می کنند وی در جریان انفجار اخیر دمشق کشته شده است.

این رسانه ها ادعا کرده اند که عمر سلیمان در تحولات سوریه در نقش سرکوب کننده مخالفان سوری ظاهر شده و در جریان انفجار اخیر جان سپرده است. این در حالی است که مدیر دفتر عمر سلیمان با تکذیب تمام این شایعات اعلام کرد: وضعیت جسمانی و روحی سلیمان در سه ماه اخیر در پی اندوه شدید از تحولات مصر رو به وخامت نهاده بود و وی در پی همین ناراحتیها جان سپرده است.

تکذیب ادعای پناهندگی همسر اسد

– “الکساندر لوکاشویچ” سخنگوی وزارت خارجه روسیه شایعات منتشر شده مبنی بر پناهندگی همسر رئیس جمهور سوریه به این کشور را تکذیب کرد.

وی با حمایت از نظام دمشق از رسانه ها تقاضا کرد در دام اخبار دروغین منتشر شده درباره سوریه گرفتار نشوند.

رقابت اوباما و رامنی در اسرائیل دوستی

– الجزیره امروز در گزارشی با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرد: اوباما و رامنی نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه رقابت سنگینی را در به دست آوردن حمایت بیشتر سران اسرائیل به راه انداخته اند.

بنابراین گزارش، دو طرف این نبرد مطمئن هستند در صورتی به دست آوردن حمایت بیشتر صهیونیستها، پیروزی شان در انتخابات آتی حتمی است.

بازگشت طلاس و پایان گمانه زنی ها

رسانه های مختلف عربی با انتشار خبر بازگشت “مناف طلاس” فرمانده ارشد سوری و “مصطفی طلاس” پدرش به سوریه بر جوسازی رسانه ای اخیر که درباره این شخصیت ایجاده شده بود، پایان دادند.

شبکه تلویزیونی ANB  لبنان در گزارشی اعلام کرد: طلاس در یک مرخصی به سر می برده و پس از پایان آن به کشور بازگشته است. این در حالی است که برخی مخالفان سوری در جریان سفر طلاس به پاریس، وی را از گزینه های ریاست دولت انتقالی عنوان کرده بودند.

 نقشه درگیریهای دمشق در الشرق‌الاوسط

– روزنامه الشرق الاوسط امروز در گزارشی به تحولات امنیتی اخیر در پایتخت سوریه پرداخته است. در همین راستا یکی از فرمانده هان مخالفان سوری به الشرق الاوسط می گوید: ما هم اکنون در تمام نقاط پایتخت حضور داریم و فقط در برخی موارد اقدام به عقب نشینی تاکتیکی می کنیم.

در ادامه این گزارش نقشه ای از مناطق مختلف دمشق شامل حی المیدان، القابون، کفرسوسه، المزه، رکن الدین، القنوات، حجر الاسود و تادامون منتشر شده و اعلام شده که نیروهای گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه در اکثر این مناطق در حال درگیری با نیروهای ارتش هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.