روایتی از محل قتل پدر، مادر و پسری در وکیل آباد مشهد/آنها قربانی نزاع خانوادگی شدند؟

۳ عضو یک خانواده طی جنایتی فجیع با ضربات چاقو درمشهد به قتل رسیدند.

حدود ساعت ۷ صبح روز سه شنبه هنگامی که یکی از پسران این خانواده طبق روال هر روز خود را به منزل پدری اش واقع در یکی از خیابان های انتهای بلوار وکیل آباد رساند، ابتدا زنگ در منزل را به صدا درآورد اما جوابی نشنید در همین هنگام وی صدای ناله ای را از سمت پارکینگ منزل و مقابل پله ها شنید و برای بازکردن در منزل تلاش کرد. او سپس با شکستن شیشه در ورودی منزل موفق به بازکردن در شد و در کمال تعجب پیکر خونین پدر پیرش را دید که در مقابل آخرین پله ساختمان در پارکینگ افتاده است و از درد ناله می کند،

پسر خانواده با دیدن این صحنه تاسف بار سریع همسایه روبه رو را با خبر کرد و ثانیه هایی بعد همگی به بالای سر پدری رسیدند که بر اثر خونریزی فراوان دچار ضعف شدید شده بود اما در همان حال به آنها گفت که به طبقه دوم بروند و جان دو عضو دیگر را نجات دهند. وقتی تعدادی از همسایه ها و پسر صاحبخانه خود را به طبقه بالا می رسانند، با پیکر بی جان مادر و پسر دیگر خانواده مواجه می شوند که براثر اصابت ضربات متعدد چاقو دچار خونریزی شدیدی شدند و پیکر آنها وسط پذیرایی افتاده است.

آنها به سرعت موضوع را به پلیس و اورژانس اطلاع دادند و دقایقی بعد ماموران کلانتری ناجا، اورژانس و قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) خود را به محل حادثه رساندند و به بررسی درباره این جنایت فجیع پرداختند، در همین زمان گروه های امدادی اورژانس نیز با حضور در محل، ضمن انجام اقدامات اولیه امدادی پیکر مجروحان حادثه را به بیمارستان انتقال دادند.

دکتر مهری رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امدادگران اورژانس با حضور در محل جنایت و معاینه پیکرهای پدر، مادر و پسر جوان خانواده دریافتند که مادر خانواده جان خود را از دست داده است و امدادگران به وسیله دو دستگاه آمبولانس پدر و پسر مجروح را به بیمارستان های فارابی و شریعتی انتقال دادند اما متاسفانه اقدامات درمانی درباره آنها موثر واقع نشد و این دو نفر بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

قاضی ویژه قتل عمد که همراه با کارآگاهان دایره جنایی پلیس و پزشکی قانونی در محل وقوع جنایت حضور داشت، دستور بررسی همه جانبه درباره چگونگی وقوع جنایت و اثربرداری از صحنه جنایت و انتقال اجساد را به پزشکی قانونی صادر کرد. بررسی های اولیه بیانگر آن بود که این سه تن در یک نزاع خانوادگی به قتل رسیده اند از این رو یکی دیگراز پسران خانواده نیز که پس از جنایت در محل حضور داشت به دستور قاضی شاکر به عنوان متهم به قتل دستگیر و بازداشت شد تا بررسی های همه جانبه درباره علت وقوع این قتل عام خانوادگی و بازجویی های فنی از تنها متهم به قتل بازداشت شده، انجام شود.

صبح روز گذشته خبرنگار خراسان با حضور در مقابل منزل پلاک ۵۴ به کنکاش درباره این جنایت پرداخت، بررسی ها حکایت از آن داشت که در این قتل عام خانوادگی پدر ۶۰ ساله، مادر ۵۵ ساله و پسر حدودا ۲۵ ساله این خانواده که دانشجو بوده است، کشته شده اند. صبح دیروز کوچه محل وقوع جنایت بسیار خلوت بود و به جای شیشه ای که دیروز شکسته شده بود، قطعه شیشه ای روی در این منزل سه طبقه نصب شده بود، همسایه ها می گفتند که در طبقه همکف این ساختمان سوئیتی بود که پسر کوچک خانواده در آن جا به مطالعه می پرداخت، طبقه دوم پدر و مادر خانواده زندگی می کردند و طبقه سوم نیز در اجاره یک زوج دیگر بوده است.

یکی از همسایه ها خانواده مقتول را یک خانواده آرام و خوب توصیف کرد و گفت: پدر خانواده کارمند بازنشسته بانک و همسرش نیز یک بانوی متدین و مهربان بود. پسر کوچک خانواده که به قتل رسید نیز دانشجو بوده است.او می گفت: تاکنون شاهد درگیری و مجادله ای در بین این خانواده نبوده است. فرزند بزرگ این خانواده و همسرش نیز کارمند هستند، پسر بزرگ خانواده هر روز صبح کودکش را به منظور نگهداری به والدینش می سپرد تا به محل کار خود برود اما آن روز طبق روال هر روز وقتی به منزل رسید، با این واقعه تلخ رو به رو شد.

این همسایه مقتولان عنوان کرد: وقتی من خود را به داخل پارکینگ منزلشان رساندم، پدر خانواده را دیدم که در پایین پله ها افتاده بود، گویا او پس از وارد آمدن ضربات چاقو می‌خواسته خود را به در منزل برساند و در را باز کند که بر اثر شدت خونریزی همان جا افتاده است. پیکر مادر و پسر نیز در داخل پذیرایی افتاده بود. آثار ضربات متعدد چاقو بر پهلو، دست و پای پدر خانواده به خوبی نمایان بود و گفته می شد که ۱۱ ضربه چاقو بر بدن وی زده شده است.

یک زن که از همسایگان این خانواده هست هم گفت: وقتی بالای سر پیکرهای مادر و پسر رسیدم، هرچه آن ها را صدا کردم، جوابی نشنیدم، آن قدر خونریزی شدید بود که نمی توانستیم پیکر این دو را بلند کنیم و به بیمارستان برسانیم ناچار منتظر اورژانس شدیم که پس از حضور گروه اورژانس چند دقیقه عملیات احیا روی مادر خانواده انجام شد ولی فایده ای نداشت و گویا وی جان خود را از دست داده بود.او گفت: پیکر «ب» پسر خانواده را لای پتو پیچیدند و به بیمارستان انتقال دادند، برادر دیگرشان که نامزد دارد و تحصیلکرده است هم نگران و مضطرب در محل حادثه رو به روی در ایستاده بود و چیزی نمی گفت که او را به عنوان متهم به قتل دستگیر کردند. موکت های داخل پذیرایی که لکه های فراوان خون در آن دیده می شد به همراه یک پادری به زمین خالی مجاور محل جنایت انتقال داده شده بود، همسایه ها با ابراز تاسف فراوان از وقوع این حادثه گویا هنوز در باورشان نمی گنجد که همسایه خوبشان به این سرنوشت دچار شده است. صبح دیروز برخی از آن ها لباس های سیاه به تن کرده بودند و در حالی که خبرنگار خراسان محل وقوع جنایت را ترک کرد، برخی از آن ها نیز سوار خودروهایشان شدند تا خود را به بهشت رضا برسانند و در مراسم خاکسپاری ۳ عضو خانواده «د» شرکت کنند.

۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.