روایت رویترز از بازگشت ایران و ۶ قدرت جهانی به مذاکرات هسته ای

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

رویترز دربارهٔ ادامه این مذاکرات نوشت: به نظر می رسد اطلاعاتی که دولت های غربی پیشتر دریافت کرده اند این امر را مشخص می کند که تحریم ها برداشته خواهد شد. یکی دیگر از موضوعات مورد بحث میزان کاهش تحریم ها علیه ایران است.

مقامات ایران و ۶ قدرت جهان دوشنبه به مذاکرات هسته ای بازمی گردند. سخنگوی کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این مذاکرات یک روز به طول  خواهد کشید.
 رویترز دربارهٔ ادامه این مذاکرات نوشت: به نظر می رسد اطلاعاتی که دولت های غربی پیشتر دریافت کرده اند این امر را مشخص می کند که تحریم ها برداشته خواهد شد. یکی دیگر از موضوعات مورد بحث میزان کاهش تحریم ها علیه ایران است. عده ای از دیپلمات های شش کشور مذاکره کننده از اجرای کامل این توافق در نیمه دوم ماه ژانویه ابراز امیدواری کرده اند.

رویترز در ادامه می نویسد: این مذاکرات در زمانی حساس صورت می گیرد. ۱۰۰ نفر از نمایندگان تندروی مجلس خواستار افزایش غنی سازی به ۶۰ درصد در صورت اعمال تحریم های جدید علیه ایران شدند. هنوز مشخص نیست این درخواست در مجلس تصویب شود در حالی که رهبر ایران “آیت الله علی خامنه ای” به طور متداوم از مذاکرات ژنو حمایت کرده اند.

تحریم های اعمالی آمریکا منجر به کاهش تولید نفت ایران و صنایع مهندسی و معدنی شده است. ایران همواره نگرانی غرب دربارهٔ فعالیت های هسته ای اش را رد کرده و تاکید دارد انرژی هسته ای را برای تحقیقات پزشکی و تولید برق نیاز دارد.

توافق هسته ای ژنو به معنی زمانی برای دستیابی به توافقی دائمی و پایان دادن به یک دهه نگرانی نسبت به احتمال جنگ در خاورمیانه بود.

منبع- پیام نو


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.