روایت مسعود ده‌نمکی از برخورد اکبر گنجی

۱۵اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود ده‌نمکی که به بهانه اکران فیلم «رسوایی» به کافه خبر آمده بود، در خلال این گفت‌وگو خاطره‌ای از دوران روزنامه‌نگاری‌اش تعریف کرد.

او در این باره گفت: «یادم می‌آید یک بار اکبر گنجی در یکی از این شهر‌ها سخنرانی کرده بود. نوار این سخنرانی را برای ما آوردند. در این صحبت‌ها اتهام فاشیستی به یکی از مقامات مهم نظام زده بود. ما سخنرانی را چاپ کردیم، اما گنجی یک روز آشفته زنگ زد و گفت من این صحبت‌ها را نکرده‌ام. من گفتم آروزی من این است که شما این سخنرانی را نکرده باشید، اما نوارش هست. گفتم اگر این صحبت‌ها را تکذیب کنی، چاپ می‌کنم. یک نامه بسیار توهین‌آمیز نوشت با این تیتر که «شما به درد کله‌پزی می‌خورید نه روزنامه نگاری». من زمان صفحه بندی گفتم با درشت‌ترین تیتر این مطلب را صفحه اول چاپ کنید.»

ده‌نمکی در ادامه با انتقاد از نقدهایی که این روزها بیشتر شبیه تهمت است، خاطرنشان کرد: «هر چه می‌نوشتم دروغ نبود و سعی می‌کردم نقدم ناجوانمردانه نباشد. آن موقع‌ها که مناظره و گفت‌و‌گو بین جناح‌ها و طرفدارانشان وجود نداشت، با نشریات اصلاح طلب مصاحبه می‌کردم. یا وقتی با زیبا کلام و اشکوری کنار هم قرار می‌گرفتیم. به خاطر همین کار‌ها به من می‌گفتند تو نفوذی می باشند. کم‌کم این فضا‌ها شکست و منولوگ‌ها به دیالوگ‌ها تبدیل شد. من آن موقع هم حاضر بودم در هر دادگاهی اسناد و مدارک مطالبم نشان دهم، اما قرار نبود کسی اسناد را نگاه کند و فقط می‌خواستند نشریات ما را ببندند. الان هم اگر کسی ادعا کند من در موردش دروغ نوشته‌ام حاضرم تاوان پس بدهم، اما بعضی از کسانی که الان نقد می‌نویسند مدعی یک سری شعارهایی می باشند اما در نقد آثار برخلاف شعار‌هایشان رفتار می‌کنند.»

کارگردان سه گانه «اخراجی‌ها» همچنین افزود: «منتقدی که رفتار عملی‌اش، خلاف حرفش است، چطور می‌تواند نقد کند؟ بسیار‌ها می‌گویند من عوض شدم. کدام یک از این‌ها عوض نشده‌اند؟ یا در همین خبرآنلاین نوشته بودند که ما یادم نمی‌رود شما چه کاره بودی. یکی نیست بگوید خود شما چه کاره بودی؟ من عکس همین نویسنده را دارم که در فلان روزنامه راست کار می‌کرد و حالا در جریان چپ قرار گرفته است. من که هنوز‌‌ همان آدم در‌‌ همان جایگاه و با‌‌ همان حرف‌ها هستم. هنوز ریشم‌‌ همان است. آن کسانی که عوض شده‌اند و شعار تحمل عقاید را می‌دهند و می‌گویند اثر را باید دید نه موثر را چطور در این مواقع موثر را می‌بینند؟ »

متن کامل این گفت و گو را می‌توانید اینجا بخوانید.

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.