روحانی: این دولت، دولت راستگویان است، تورم ۴۰ درصدی، رشد اقتصادی منفی ۵٫۴ درصدی، کسری بودجه ۸۰ هزار میلیارد تومانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

روحانی با اشاره به سه شاخص اصلی تورم ۳۹ درصدی مرداد ماه ۹۲، تورم نقطه به نقطه ۴۴ درصدی، رشد اقتصادی منفی ۵٫۴ درصدی در سال ۹۱ و کسری بودجه ۸۰ هزار میلیارد تومانی امسال گفت: کشور با رکود تورمی مواجه است و دولت با برنامه ریزی به سمت کاهش مشکلات حرکت می کند و برای آن برنامه دارد اما به تدریج و باحمایت مردم این مشکلات کاهش خواهد یافت.

خبراقتصادی: دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در گفت وگو با شبکه یک تلویزیون که هم اکنون در حال انجام است تاکید کرد که دولت به صورت شفاف پاسخ گوست و به مردم گزارش خواهد داد و انتظار همراهی و حمایت و انتقاد از سوی مردم را دارد.
روحانی با اشاره به سه شاخص اصلی تورم ۳۹ درصدی مرداد ماه ۹۲، تورم نقطه به نقطه ۴۴ درصدی، رشد اقتصادی منفی ۵٫۴ درصدی در سال ۹۱ و  کسری بودجه ۸۰ هزار میلیارد تومانی امسال گفت: کشور با رکود تورمی مواجه است و دولت با برنامه ریزی به سمت کاهش مشکلات حرکت می کند و برای آن برنامه دارد اما به تدریج و باحمایت مردم این مشکلات کاهش خواهد یافت.

وی افزود: روان سازی تولید، اشتغال زایی، کاهش مشکلات داخلی و تحریم داخلی و سوء مدیریت ها و مصوبات مشکل دار، از اهداف دولت است
رشد نرخ ارز و سه برابر شدن آن، نیاز به نقدینگی را در کارخانه ها افزایش داده است. بانک ها قبلا گشایش ال سی و واردات کالا را با رقم ۱۰ درصدی انجام می دادند اما حالا با تغییر فضای کسب وکار به جای ۱۰ درصد تا ۱۳۰ درصد و ۱۳۵ درصد گشایش می کنند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.