روحیه مشورت‌پذیری از شاخصه‌های یک رئیس جمهور اصلح است

۳۰ام بهمن ،

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه اطرافیان رئیس‌جمهور آینده می‌بایست از شخصیت‌های سالم و صاحب‌نظر تعیین شوند گفت: این مشخصه بسیار دارای اهمیت است چرا که اطرافیان در شکل‌دهی خبرها و اطلاعات رسیده به رئیس‌جمهور و رفتار و واکنش وی نقش به سزایی دارند.

“مسعود رضایی‌شریف‌آبادی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تقوا را مهمترین خصلت یک رئیس‌جمهور اصلح دانست و اظهار داشت: منتخب مردم می‌بایست به لحاظ اخلاقی وشخصیتی فردی خود ساخته باشد و روحیه گریز از جاه‌طلبی و مقام‌پرستی را در خود پرورش داده باشد. 

وی دارا بودن روحیه مشورت با صاحب‌نظران را از فاکتورهای مهم کاندیدای منتخب دانست و افزود: رئیس دولت باید دارای بصیرت و دید عمیق در امور مملکت‌داری باشد و با مشورت کارشناسان و اساتید دچار خود بزرگ‌بینی و خود‌رأیی را از خود دور کند.

این استاد دانشگاه با بیان این که اطرافیان رئیس‌جمهور آینده می‌بایست از شخصیت‌های سالم و صاحب‌نظر تعیین شوند گفت: این مشخصه بسیار دارای اهمیت است چرا که اطرافیان در شکل‌دهی خبرها و اطلاعات رسیده به رئیس‌جمهور و رفتار و واکنش وی نقش به سزایی دارند.

رضایی‌شریف آبادی اظهار داشت: رئیس جمهور آینده با لمس درد و مشکلات مردم می‌بایست از یک منظر بسیار بالا به رنج‌های ملت نگاه نکند در غیر این صورت وارد عرصه رقابت‌های سیاسی می‌شود.

وی مهمترین شاخصه‌ یک ریس جمهور اصلح را ولایت‌مداری دانست و تصریح کرد: فرد منتخب باید در چارچوب قواعد شرعی و قانونی تابع نظرات اساسی و کلی ولایت فقیه باشد تا از این طریق وحدت و هماهنگی ساختار حاکمیتی حفظ شود .

رضایی‌شریف‌آبادی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه روحیه همکاری و تعامل برای پیشرفت کشور وجود نداشته باشد شاهد عملکردهایی هستیم که هم فضای سیاسی کشور را بر هم می‌زند و هم حمایتهای مردمی را دور می‌کند.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.