رورا: ما هنوز هم در لیگ قهرمانان اروپا هستیم

۲۳م اسفند ،

هفته دوم دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با دو دیدار در بارسلونا و گلزن کرشن آغاز شد. بارسلونا و گالاتاسرای در این دو مسابقه توانستند خود را به جمع هشت تیم پایانی این رقابت‌ها برسانند.

در نوکمپ بارسا میزبان میلان بود و در نهایت حریف ایتالیایی خود را با گل‌های لیونل مسی (۵،۴۰)، داوید ویا (۵۵) و جوردی آلبا (۹۳) چهار بر صفر شکست داد تا شکست دو بر صفر بازی رفت را جبران کرده و همچنان در لیگ قهرمانان اروپا باقی بماند.

آبی‌-اناری‌ها پس از شکست در بازی رفت برابر میلان ناکامی‌های سریالی را برابر رئال‌مادرید در کوپا‌ دل‌ری و لیگا تجربه کردند. حذف از جام حذفی اسپانیا و سپس باخت در ال کلاسیکوی برگشت لیگا برابر قوهای سپید انتقادها از بارسا را به اوج رسانده بود و بسیاری بارسا را در سراشیبی سقوط می‌دیدند ولی این تیم در آغاز هفته با تیم دوم خود لاکرونیا را در لیگا برد و سپس با مردان اصلی خود میلان را از پیش رو برداشت تا جواب انتقادها را داده باشد.

به این ترتیب بارسا به رئال‌مادرید، بوروسیا دورتموند، یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن پیوست که هفته قبل توانسته بودند به دور یک چهارم نهایی راه پیدا کنند.

جوردی رورا، سرمربی موقت بارسا در نشست خبری پایان بازی برگشت گفت: “بازی فوق‌العاده‌ای بود. ما در حالی وارد زمین شدیم که در بازی رفت نتیجه‌ بسیار بدی را به دست آورده بودیم. بازیکنان یک بار دیگر نشان دادند که بسیار خاص می باشند. به آنها بسیار افتخار می‌کنم.”

او افزود: “از آغاز مسابقه برای پیروزی بازی کردیم ولی کمی هم خوش‌شانس بودیم و آن زمانی بود که میلان توپ را به تیر دروازه‌ ما کوباند. هواداران‌مان نیز بسیار رویایی یکی از عوامل تعیین‌کننده در عملکرد خوب تیم در این مسابقه بودند.”

رورا با ستایش دوباره از مردانش عنوان کرد: “حتی اگر به مرحله بعد هم نمی‌رفتیم، باز هم به این بازیکنان افتخار می‌کردم؛ چرا که در سطح بسیار بالایی بازی کردند.”

ساعتی پیش از آغاز بازی در نوکمپ اعلام شد، تیتو ویلانووا، سرمربی بیمار بارسا در همین ماه به جمع شاگردانش بازخواهد گشت. رورا بدون تایید یا رد این خبر تنها گفت: “با تیتو ویلانووا صحبت می‌کنیم و پیوسته با او در تماس هستیم. روند بهبودی او به خوبی پیش می‌رود و به زودی دوباره با ما خواهد بود.”

بارسا با برد ۴ بر صفر میلان تاریخ‌سازی نیز داشت؛ چرا که تا پیش از این هیچ تیمی پس از باخت ۲ بر صفر در بازی رفت نتوانسته بود، در بازی برگشت شکست را جبران کرده و راهی دور بعد لیگ قهرمانان اروپا شود. رورا دراین‌باره اظهار کرد: “شخصا احساس آرامش و خوشبختی می‌کنم. همیشه گفته‌ام شرایط بسیار خاصی را تجربه می‌کنیم و تنها روی عملکرد خودمان حساب می‌کنم. ما هنوز هم در لیگ قهرمانان اروپا هستیم و برای دور بعد حریف خاصی را ترجیح نمی‌دهیم.”

او با اشاره به انتقادهای فزاینده اخیر از تیمش گفت: “انتقادها از تیم بیش از اندازه شدید بود. درست از همین رو باید به بازیکنانمان دو چندان افتخار کنیم. آنها در این بازی قاطعیت و خستگی‌ناپذیری خود را نشان دادند. عملکرد آنها غیر قابل مقایسه است. آنچه اهمیت داشت این بود که چگونه به شکست‌های اخیر واکنش نشان بدهیم. انگیزه و خواست بازیکنان بسیار اهمیت داشت.”


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.