روزانه ۱۱ معتاد در ایران جان می‌ دهند

۲۵م آذر ،

تابناک: سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: روزانه حدود ۱۱ معتاد در کشور جان خود را از دست می‌دهند و طی ۹ سال قبل ۳۷ هزار و ۶۸۹معتاد در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 مرگهای ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، از سال ۱۳۸۲ به بعد، دومین عامل مرگ‌های غیر طبیعی پس از تصادفات بوده است.

در سال ۱۳۸۴ حدود ۴هزار و ۷۴۰ نفر به سبب سوء مصرف مواد جان باختند و این سال بالاترین آمار ۹ ساله قبل است. روند کاهشی مرگهای ناشی از سوءمصرف مواد مخدر از سال ۱۳۸۴ به بعد آغاز شد به طوری که کمترین آمار این قبیل مرگها با ۳ هزار و ۵۹۳ فوتی (طی ۹ ساله قبل) در سال ۱۳۹۰ روی داد.

سازمان پزشکی قانونی کشور اضافه کرد: طی هفت ماه سال جاری  نیز هزار و ۵۵۶ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌های مواد مخدر ۲ هزار و ۱۶۹ مورد بود،‌۲۸٫۳ درصد کاهش یافته‌ است.

از کل فوتی‌های سوء مصرف مواد مخدر در هفت ماهه امسال، هزار و ۴۵۴ نفر مرد و ۱۰۲ نفر زن بودند. همچنین طی این مدت بیشترین تعداد فوتی‌های مواد مخدر با ۲۴۴ مورد در شهریور ثبت شده ‌است.

در هفت ماهه امسال استان‌های تهران، اصفهان و فارس به ترتیب با ۲۴۶ فوتی، ۱۵۰ فوتی و ۱۲۲ فوتی بیشترین و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و بوشهر با یک، ۸ و ۹ فوتی کمترین مرگ ناشی زا سوء مصرف مواد را داشته‌اند.

بررسی آماری سازمان پزشکی قانونی نشان می‌دهد از سال ۱۳۸۲ به بعد (در ۹ سال قبل) ۳۷ هزار و ۶۸۹ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند. متوسط سالیانه مرگ به سبب سوءمصرف مواد مخدر در ۹ سال قبل ۴ هزار و ۱۸۸ و متوسط روزانه مرگ معتادان ۱۱٫۵ نفر در هر روز بوده است.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.