روزنامه جمهوری اسلامی:آمانو به صندلی بی‌خاصیت و بی وفای مدیرکلی آژانس اتمی علاقه دارد

*همزمان با افتتاح اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران “یوکیو آمانو” مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جدیدی را درباره فعالیت‌های اتمی ایران منتشر کرد که تکرار گزارش‌های قبلی است.

*در مورد زمان انتشار گزارش دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های اتمی ایران و همزمانی آن با شروع به کار اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ایران نیز می‌توان این تأمل را داشت که چون حضور هیأت‌های ۱۲۰ کشور جهان آنهم در سطح بالا در تهران تأثیر منفی در خنثی شدن فشارهای سیاسی و تبلیغاتی آمریکا و سایر قدرت‌های غربی دارد، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مأموریت یافت این گزارش را درست در روز شروع این اجلاس منتشر کند تا بلکه از آثار آن بکاهد. اما خوشبختانه بازتاب‌های اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران چنان گسترده بود که همه چیز از جمله گزارش آمانو را تحت الشعاع قرار داد. با قطع نظر از این نکته، و این همزمانی برنامه ریزی شده، اصولاً تجربه آژانس و دولت‌هائی که آژانس را تحت سلطه خود دارند باید به آنها فهمانده باشد که جمهوری اسلامی ایران به راه خود که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است ادامه خواهد داد و گزارش‌های تکراری و دو پهلوی مدیر کل آژانس نیز نمی‌تواند کمترین تأثیری در سیاست هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بگذارد.

*بعید است آقای آمانو از این واقعیت‌ها بی‌خبر باشد. با اینحال او چرا به گزارش‌های تکراری خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران پایان نمی‌دهد؟ لابد پاسخ این سؤال را باید در بافت تحت سلطه آژانس و علاقه‌ای که آقای آمانو به صندلی مدیر کلی دارد جستجو کرد، صندلی بی‌خاصیتی که به هیچکس وفا نکرده است.

/۲۷۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.