روزنامه نگار روس: تلاش برای توقف کشتار مسلمانان میانمار وظیفه کشورهای اسلامی است

بوکووا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو خاطرنشان کرد: موقعیت جغرافیایی میانمار و دورافتادگی آن نباید بهانه ای برای سلب مسئولیت جامعه جهانی و به ویژه کشورهای مسلمان نسبت به کشتار فجیع مسلمانان این کشور باشد.

وی افزود: همه کشورها در این گونه رویدادها که انسانها به دست گروه های جنایتکار به قتل می رساند و دولت ها هیچ اقدامی نمی کنند، مسئولیت دارند اما با توجه به سکوت اکثر کشورهای جهان، وظیفه کشورهای اسلامی در ارتباط با این رویداد ضدبشری سنگین تر می شود.

روزنامه نگار مسلمان روس خاطرنشان کرد: تصاویر جنایات علیه مسلمانان میانمار بسیار تکان دهنده است و جای تعجب است که کشورهای غربی و به ویژه آمریکا که خود را پیشگام مبارزه برای کسب حقوق انسانها قلمداد می کنند، به هیچ وجه نسبت به آن واکنش نشان نمی دهند.

وی با انتقاد از موضع آمریکا در این زمینه گفت: چرا مقامهای آمریکایی که بخاطر مجروح شدن یا دستگیری چند نفر در تظاهراتی در یک کشور جهان سوم سریعا بیانیه صادر کرده و ابراز نگرانی می کنند، هیچ واکنشی نسبت به کشتار گسترده مسلمانان میانمار نشان نمی دهد.

خانم ‘بوکووا’ گفت: علت چنین واکنشی از سوی غرب و آمریکا، کینه شدید آنها نسبت به مسلمانان می باشد که سیاست اسلام هراسی را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: آنها در حال حاضر مشغول اقدامات ایذائی و فشار بر کشور مسلمان سوریه هستند و نمی خواهند توجه جامعه جهانی را از این مساله به کشتار مسلمانان میانمار جلب کنند.

معاون سردبیر مجله ‘مسلمانکا’ خاطرنشان کرد: سکوت غرب در برابر کشتار مسلمانان در میانمار و فشارها بر سوریه در واقع حلقه های زنجیر بزرگ توطئه علیه جهان اسلام هستند و این زنجیر حلقه های بیشتری دارد که از آن جمله کشتار مسلمانان بحرین، سرکوبی مسلمانان در عربستان سعودی و ایجاد شرایط تحمل ناپذیر برای یک و نیم میلیون فلسطینی مسلمان منطقه غره می باشد که در برهه های مختلف با توجه به شدت هر یک از مسایل یاد شده نمایان می شود.

این روزنامه نگار روس در ادامه گفت: در شرایط دسیسه های مستمر علیه جهان اسلام، کشورهای اسلامی وظیفه بزرگی در دفاع از منافع مسلمانان و حفظ جان و ناموس آنها بر دوش دارند که باید با امانتداری به آن عمل کنند.

وی افزود: اگر سران کشورهای اسلامی به بهانه های مختلف از انجام این وظایف سر باز زنند، در برابر خداوند مسئول خواهند بود و حتما مورد بازخواست قرار می گیرند.

بوکووا با بیان اینکه ایران نسبت به افشاگری در باره توطئه کشتار مسلمانان میانمار، نقش پیگیر و فعال تری ایفا می کند، اظهار داشت همه کشورهای اسلامی باید اینگونه رفتار کنند.

وی گفت: کشورهای اسلامی باید مساله کشتار مسلمانان میانمار را در دستور کار سازمان همکاری اسلامی قرار دهند و برای طرح این موضوع در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تشریک مساعی کنند.

روزنامه نگار روس خاطرنشان کرد: با این گونه رفتار پیگیر، دولت میانمار تحت فشار قرار می گیرد و وضعیتی پیش می آید که از ادامه کشتار مسلمانان در این کشور جلوگیری خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، کشورهای اسلامی اختلافات خود را کنار بگذارند و با مشارکت در حل این مساله، گام مثبتی در احقاق حقوق مسلمانان مظلوم میانمار بر دارند.

بودایی های میانمار در هفته های اخیر با حمایت دولت نظامی و دیکتاتور این کشور دست به قتل عام گسترده مسلمانان بومی این کشور و تهدید آنان به ترک خانه و کاشانه خود زده اند.

جنایات ضدبشری و فجیع بودایی های میانمار علیه مسلمانان این کشور، واکنش سازمان ملل را به دنبال داشت و بان کی مون دبیرکل این سازمان از دولت میانمار خواست که نسبت به توقف قتل عام مسلمانان این کشور اقدام کند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۰۴۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.