روسای جمهور ایران و پاکستان وارد چابهار شدند

به منظور افتتاح پروژه ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز:

ایران > سیاست‌خارجی
رییس‌جمهور به منظور شرکت در مراسم احداث خط لوله صلح در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان وارد چابهار شد. رییس جمهوری اسلامی پاکستان نیز پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در مراسم افتتاح خط لوله صلح با استقبال احمدی نژاد وارد فرودگاه چابهار شد.

آصف علی زرداری و محموداحمدی نژاد قرار است تا ساعاتی دیگر در منطقه صفر مرزی ایران و پاکستان حضور یافته و طی مراسمی پروژه ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را افتتاح کنند.

امروز (دوشنبه) عملیات ساخت بخش پاکستان خط لوله صلح جهت انتقال گاز ایران به شبه‌قاره هند با حضور محمود احمدی‌نژاد و آصف‌علی زرداری، روسای جمهور ایران و پاکستان از نقطه صفر مرزی دو کشور آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش خط لوله صلح، نام خط لوله گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان است که بر اساس تفاهم‌های انجام شده ایران متعهد می‌شود تا مدت ۲۵ سال گاز خود را با قیمت توافقی به هند و پاکستان بفروشد.

به گزارش ایسنا این خط لوله از مرز ایران و پاکستان تا منطقه نواب‌شاه پاکستان ادامه دارد و مسافتی بیش از ۷۸۱ کیلومتر را پوشش می‌دهد و طبق برآورد اولیه هزینه تکمیل این پروژه بین ۱٫۲ تا ۱٫۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است که قرار است ۵۰۰ میلیون دلار این رقم به صورت اعتبار بلند مدت با سود سه درصد از سوی ایران تامین شود و مابقی این مبلغ را دولت پاکستان تهیه کند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.